Vreemde doorschijnende rechthoek in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourdjeric

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Berichten
100
Beste helpers

Al ruime tijd heb ik in windows 11 een heel aparte probleem die spontaan optreed. (niet altijd)

Ik heb een samsung S27R35x scherm en deze doet het gewoon prima. (via hdmi)
En links onder bij me start balk komt er doorzichtig een rechthoekige vakje te staan en alles daar binnen is geblokkeerd voor mijn muis.
ik kan b.v. op deze manier moeilijk in mijn tabblad of op de start button, met een 2e externe scherm (vga) geraak ik er wel op en zie daar nooit een probleem.
Ik heb al geprobeerd om:
* besturing vervangen
* windows her installeren (format C)
* andere besturing systeem
* nieuwe kabels gebruikt / andere hdmi kabel gebruikt
* laptop zuiver gemaakt
* aanvullende info: scherm is paar maanden oud.

blokkade.png

Wat zou dit toch kunnen zijn en waardoor komt dit?
 
Ik heb een samsung S27R35x scherm en deze doet het gewoon prima. (via hdmi)

Eerst zeg je dat deze het prima doet. Dat is dan toch niet waar? Via HDMI en geen andere aansluiting om te proberen?

Heeft die Samsung geen eigen menu? Heeft dat beeldscherm eigen drivers nodig? Die screenshot geeft ook niet echt een goed beeld van hoe en wat.
 
Eerst zeg je dat deze het prima doet. Dat is dan toch niet waar? Via HDMI en geen andere aansluiting om te proberen?

Heeft die Samsung geen eigen menu? Heeft dat beeldscherm eigen drivers nodig? Die screenshot geeft ook niet echt een goed beeld van hoe en wat.

* geen andere aansluiting mogelijk
* Scherm doet het wel goed door ik ermee bedoel ik heb gewoon prima beeld, lijkt me sterk dit een scherm fout is, het is een windows probleem, immers draait me muis gewoon en raast over heel het scherm heeft niets met de scherm te maken.

De screen shot toont precies t vakje ik dan zie, doorschijnend/transparant en alles daar binnen is bevroren.
Ik ben er inmiddels wel achter wat we zien.

het is het zoek venster van windows dat blijft hangen.
op de een of ander manier staat die transparant in beeld en continu, zonder zichtbare text of je er iets mee kunt.
 
Voer dan even wat basisstappen uit.

Zoekpictogram in Taakbalk uit- en aanzetten?
 
Voer dan even wat basisstappen uit.

Zoekpictogram in Taakbalk uit- en aanzetten?
ja.

Alle stappen (1 tot 12) al vaker uitgevoerd, zonder resultaat!
ik vermoed het venster gewoon niet goed verdwijnt bij een "mouse over" maar hoe, waarom daar ben ik niet achter.
Een reboot lost t tijdelijk op, maar ontloop ik dit vage probleem niet.

het gebeurt eens in de zoveel tijd, nu weer geen last.....:rolleyes:
 
Plaats de receiver in een andere poort? Kun je de muis resetten? Loopt bij jou een app Slack dan deze stoppen in Taakbeheer. Heb je een malwarescan gedaan? Gebruik je AVIRA virus scanner? Gebruik je Magnifier apps?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan