Een schijf- of netwerkfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Treud

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2015
Berichten
36
Beste,

Mijn opa heeft in Access een database met bidprentjes bijgehouden. De laatste keer dat hij hierin heeft gewerkt, wilde hij deze opslaan. Toen is de dvd lade uit de computer geschoven.

Sindsdien komt er een melding in beeld bij het openen van het bestand: "Er is een schijf- of netwerkfout opgetreden. Als u wilt doorgaan, moet u de database sluiten en vervolgens opnieuw openen."

Nu heeft hij zijn pc enkele keren herstart en Access geopend. Zonder resultaat. Het bestand staat op een sub opgeslagen en kan niet verplaatst worden. De naam kan wel bewerkt worden.

Wat zou het kunnen zijn?
 
Hoi Treud,

wat bedoel je met
Het bestand staat op een sub opgeslagen en kan niet verplaatst worden. De naam kan wel bewerkt worden.

heb je al geprobeerd om een nieuw Access bestand aan te maken en alle objecten uit het oude bestand te importeren naar de nieuwe access?
Meestal lost dit de problemen op.

groeten aan je opa :)
 
Hoi NoellaG,

Bedankt voor jouw reactie en ik zal mijn opa de groeten doen haha.

'sub' was een typefout en had 'usb' moeten zijn.
De door jou voorgestelde oplossing ga ik binnenkort proberen en ik zal t.z.t. terugkoppeling geven.
 
Ik snap de werkwijze niet helemaal, want wat heeft een USB te maken met een DVD lade? Staat de db op de USB stick, of op een (waarschijnlijk herschrijfbare) DVD?
Als een db verkeerd wordt afgesloten, staat het lockbestand waarschijnlijk nog open. Probeer dat eerst eens te verwijderen voordat je een nieuwe db maakt. Met een beetje mazzel is dat al voldoende.
 
Als OctaFish's suggestie niet werkt:
Als je usb stick corrupt is.... dan de backup elders vandaan halen en gebruiken?
 
Ik snap de werkwijze niet helemaal, want wat heeft een USB te maken met een DVD lade? Staat de db op de USB stick, of op een (waarschijnlijk herschrijfbare) DVD?
Als een db verkeerd wordt afgesloten, staat het lockbestand waarschijnlijk nog open. Probeer dat eerst eens te verwijderen voordat je een nieuwe db maakt. Met een beetje mazzel is dat al voldoende.

Voor mij was het ook onduidelijk. Waarschijnlijk zat er überhaupt geen DVD in, maar ik probeer het verhaal zo volledig mogelijk neer te zetten zoals het mij wordt verteld.
Mijn opa heeft een back-up gevonden dat deze foutmelding niet geeft.

Allen enorm bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan