Ik weet niet of het topic op de juiste plaatst staat, aangezien het niets met websites te maken heeft, maar aangezien het wel over Flash gaat, stel ik hier maar mijn vraag.
Als afsluitopdracht op school moeten we een Blackjack-spel maken. Die werkt nu bij mij (weliswaar niet helemaal automatisch), maar ik heb een klein probleem.
Ik heb 2 variabelen aangemaakt om een child toe te voegen (1 voor de speler en 1 voor de bank), maar aangezien ik ook een Reset-functie heb staan die variabelen buiten de functie van de speler en bank zelf, aangezien de Reset-functie ze anders niet herkent. Het probleem nu is dat als ik op de knop klik voor een extra kaart, de vorige child niet blijft staan en je dus steeds maar één kaart in beeld hebt staan. Ik heb het al aan mijn leraar gevraagd, maar die heeft geen flauw idee hoe het op te lossen valt (al moet ik er bij zeggen dat die nou niet bepaald veel verstand heeft van Actionscript 3.0).
Dit is het stuk code waar het om gaat (ik heb de rest even eruit gehaald, aangezien het berekenen van de punten en de score geen invloed hebben op de childs):
Als afsluitopdracht op school moeten we een Blackjack-spel maken. Die werkt nu bij mij (weliswaar niet helemaal automatisch), maar ik heb een klein probleem.
Ik heb 2 variabelen aangemaakt om een child toe te voegen (1 voor de speler en 1 voor de bank), maar aangezien ik ook een Reset-functie heb staan die variabelen buiten de functie van de speler en bank zelf, aangezien de Reset-functie ze anders niet herkent. Het probleem nu is dat als ik op de knop klik voor een extra kaart, de vorige child niet blijft staan en je dus steeds maar één kaart in beeld hebt staan. Ik heb het al aan mijn leraar gevraagd, maar die heeft geen flauw idee hoe het op te lossen valt (al moet ik er bij zeggen dat die nou niet bepaald veel verstand heeft van Actionscript 3.0).
Dit is het stuk code waar het om gaat (ik heb de rest even eruit gehaald, aangezien het berekenen van de punten en de score geen invloed hebben op de childs):
Code:
stop();
var willekeurig:Number;
var willekeurigBank:Number;
var mijnKaart:Kaart = new Kaart();
var mijnKaart2:Kaart = new Kaart();
achterkant_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, spelerKaart);
achterkantbank_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, bankKaart);
opnieuw_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, opnieuw);
function spelerKaart(event:MouseEvent):void{
willekeurig = 1+(Math.floor(Math.random()*52)+1);
mijnKaart.gotoAndStop(willekeurig);
mijnKaart.x = 50+(13*aantalKaartenSpeler1);
mijnKaart.y = 110;
addChild (mijnKaart);
score_txt.text = String(scoremin) + "/" + String(scoremax);
}
function bankKaart(event:MouseEvent):void{
willekeurigBank = 1+(Math.floor(Math.random()*52)+1);
mijnKaart2.gotoAndStop(willekeurigBank);
mijnKaart2.x = 350+(13*aantalKaartenBank);
mijnKaart2.y = 110;
addChild (mijnKaart2);
scorebank_txt.text = String(scoreminBank) + "/" + String(scoremaxBank);
}
function opnieuw (event:MouseEvent):void{
while(mijnKaart.numChildren>0)
{
mijnKaart.removeChildAt(mijnKaart.numChildren-1);
}
while(mijnKaart2.numChildren>0)
{
mijnKaart2.removeChildAt(mijnKaart2.numChildren-1);
}
}