Één knops muis voor kind

Status
Niet open voor verdere reacties.

nelfrikandel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Mijn dochtertje van drie begint zich voor de computer te interesseren, vooral de site van zappflat (kinderprogramma op nederland 3) is erg leuk en interactief voor kinderen. Echter, die site is helemaal in Flash, en als je in die site op de verkeerde (rechtste) muisknop klikt, komt er een dropdownmenuutje van adobe Flash, en is de lol voorbij voor die kleine, want dan kan ze niet meer verder. Ik vraag me eigenlijk af of er niet muizen zijn met maar één knop, die als de gewone linkse muisknop werkt...

Zijn apple muizen bijvoorbeeld niet standaard éénknops??? En zijn moderne Apple muizen niet ook USB? Zo ja, werken deze dan ook op een Wintel PC??

Wat dacht je van een juist ietwat geavanceerder muisje, bijvoorbeeld van Logitech of een ander willekeurig merk, waar je zelf de gebeurtenisen, die plaats moeten gaan vinden als je op een knop drukt, kunt configureren?
Dan configureer je de rechtermuisknop zodanig dat 'ie doet wat ook de linker doet. Dan maakt het dus niet uit wat dochterlief aanklikt, in beide gevallen gebeurt hetzelfde,

1.koop op een romelmarkt een snot goedkope muis en soldeer de schakelaar eruit:thumb:
2.koop op een romelmarkt een snot goedkope muis en lijm de knop vast:thumb:
:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan