Opgelost Één van de BIOS partitities vergroten

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Vermoedelijk als gevolg van een HP update geeft MacriumX een waarschuwing dat één van de BIOS partititties bijna vol is.
Ik wil deze met 50MB vergroten. Daarvoor heb ik de systeempart. met 50MB verkleint. Nu wil ik de naastliggende part verplaatsen om ruimte te geven voor de eerste part.
Echter heb ik voor het verplaatsen cq vergroten van de 2e part. de oplossing nog niet gevonden.
De "other part" van 16MBis unformated maar die is niet te verwijderen of te formateren.
OS = Windows11 Pro volledig bijgewerkt.
Notebook = HP Elite 660G11

Bijlagen

• Screen-20250525_104249-51.jpg
    Screen-20250525_104249-51.jpg
    30,8 KB · Weergaven: 8
  • Screen-20250525_104402-52.jpg
    Screen-20250525_104402-52.jpg
    103 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Wat is een bios partitie?

Tis een UEFI systeem en dat heeft niets met een bios te maken, daarnaast zie ik een schijfletter E: op een partitie die dat niet moet hebben.

En die systeempartities zijn prima zo, zou zeggen afblijven verder.
Waarom je je druk maakt ontgaat mij.
Een gratis partitietool die partities op kan schuiven is;
Niet nodig maar toch.

@Lange Pier,
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad de verkeerde term gebruikt BIOS moet zijn UEFI. Excuses :(
Hoe de schijfletter E toegekend is is mij onduidelijk, Voor de zekerheid heb ik een image teruggezet en de schijfletter is nu verdwenen.
De achtergrond naar het zoeken is het gegegeven dat de 1e part volloopt en dat er dan mogelijk bij een volgende update (van HP of MS ?) fout gaat. Ik denk dat er geen mogelijkheid is om dat door gebruikers te laten oplossen want ook IM-Magic Partition Resizer kan aan de 2e partitit niets veranderen - foutmelding.
Conclusie: Niets doen en maar afwachten.

Terug
Bovenaan Onderaan