één computer maakt geen verbinding met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
Ik heb een ADSL aansluiting en een Speedtouch 570i als router. Daar waren tot voor kort drie verschillende computers op aangesloten. Alle drie met Windows XP. Sinds kort maakt één computer geen draadloze verbinding meer met mijn router. Hij vindt wel de routers van de buren. De andere twee gaan nog steeds perfect.

Ook wanneer ik die ene computer naast de router zet, vindt hij wel verschillende Speedtouch routers van de buren, maar de mijne, die één meter verder staat, ziet hij niet.

Wanneer ik een netwerkkabel gebruik herkent hij hem wel (dan is er een goede internet verbinding).

Wat kan ik doen om verbinding te leggen tussen deze ene computer en de router en de andere twee verbindingen in stand te houden?

Laatst bewerkt:
Netwerk lijst al een keer vernieuwd bij draadlose netwerken, en toen gekeken of je netwerk er bij staat.

één computer geen verbinding

Netwerk lijst al een keer vernieuwd bij draadlose netwerken, en toen gekeken of je netwerk er bij staat.

Dat heb ik gedaan. Dan vindt deze computer wel de modems (ook speedtouch) van de buren.

Router maakt geen verbinding met één werkstation

Inmiddels is mijn probleem opgelost. Voor hen die in de toekomst een dergelijk probleem hebben: het schijnt zo te zijn dat de router van mijn buurman het voor mijn computer onmogelijk maakt om het kanaal van de router te vinden. Die stond ingesteld op 'automatisch'. Door hem vast te zetten op bijvoorbeeld kanaal 2 is het probleem opgelost. De verbinding tussen drie computers is nu uitstekend.

Dank voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan