één dvd recorder wordt niet herkend, bij de andere blijft win7 hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
beste wizzards,

twee ingebouwde dvd-spelers/recorders die het beide niet doen. De ene wordt niet herkend, bij de andere -werkt correct volgens apparaatbeheer- is er een groene balk boven in het scherm die volloopt. Ik hoor dan de cd draaien als bij een test programma, met rukjes. Als de groene balk na minuten op 100% is kom er geen bestandenlijst of zo, helemaal niets en blijft het systeem, win7, hangen. Pas na afmelden en de cd eruit halen gaat het systeem weer in de gewone modus.
De gebruikte cd is een standaard installatiecd van Nikon, dus is onverdacht.En ik heb het ook bij andere.
 
zit er een brede platte aansluiting aan van ca. 5,5 cm dan is het IDE (PATA), is het een vrij smalle aansluiting van ca. 1,2cm dan is het SATA.

Groeten Marcel
 
Het is IDE, een brede. Van de tweede bleek de kabel los te zijn gevallen - goed dat je het vraagt.... Nu is nummer 2 aangesloten en dan komt helaas weer de groene balk bovenaan --Computer --- die volloopt, net als bij de andere. Leidt weer tot hangen. Geeft geen bestanden, niets.

Oeps, sinds ik net de tweede IDE stekker heb bevestigd zijn allebei de schijfstations weggevallen op Mijn Computer. Alleen de Floppy Disk Drive is er nog - maar die heeft er nooit in gezeten.... Als ik daarop klik krijg ik weer de groene balk, een soort testrun. Heb jij een verklaring voor die groene vollopende balk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zitten ze beide op dezelfde kabel ?
Of zit de ene samen met de HD op 1 kabel ?

Groeten Marcel
 
ik had ze eerst allebei op dezelfde kabel maar het werd neit anders toen ik een andere, losliggende kabel erop aansloot ipv dezelfde
 
Wanneer je 2 apparaten op 1 kabel hebt moet je ze of beide op Cable Selct (CS) zetten, of de ene op Master (MA) en de andere op Slave (SL).
Dit do je met de zgn jumper(s) die je aan de acherkant over 2 pinnetjes moet schuiven.
Meestal zit erop het apparaat een sticker die aangeeft hoe die jumper geplaatst moet worden.
Probeer naders 1 apparaat af te koppelen en kijk of de andere dan wel gezien wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parallel_ATA

Groeten Marcel
 
Veel dank Marcel voor je hulp. Wikipedia is ook een hulp op dit gebied zie ik dank zij jou. Het duurt nog wel even voor ik er toe kom, het is niet een kleinigheid merk ik.veel groeten Henri
 
Succes ermee en als je er niet uit komt dan horen we het wel.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan