één harde schijf verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Een paar dagen terug bij het afsluiten (zoals het hoort) van de pc, verscheen een foutmelding (weet niet meer welke). Als ik de dag erna de pc opstarte kwam xp niet meer te voorschijn. Ik zit met twee maal 250GB HS, één met xp en de ander dient voor slave. Als ik de slave afkoppelde, starte hij normaal op. Nu zijn de twee schijven aangekoppeld, hij start wel op maar vind de slave nergens meer. Niet in de bios, niet via systeembeheer en ook niet via "deze computer" .Wat zou het probleem kunnen zijn, wie weet hier raad mee.

Alles gecontroleerd kabels en jumper instellingen van hd's
Probeer anders eens een bios reset dmv het het verplaatsen van een jumper of de knoopbatterij op je moederbord even verwijderen.
VOEDINGSSPANNING VAN DE PC KAST TIJDENS RESETTEN,

Heb de kabels vervangen door reserve kabels, veranderd niets. Maar voor die knoopbatterij eruit te halen, moet pc aanblijven of uitgezet worden?

Als SJJ gezegd heeft dat de voedingsspanning van de pc moet bij het resetten dan kan je pc moeilijk aanstaan.

Alles gecontroleerd kabels en jumper instellingen van hd's
Probeer anders eens een bios reset dmv het het verplaatsen van een jumper of de knoopbatterij op je moederbord even verwijderen.
VOEDINGSSPANNING VAN DE PC KAST TIJDENS RESETTEN,

Stekker er uit anders beschadig je het moederbord

Bedankt voor alle hulp, maar heb mijn schijf binnen moeten steken bij datarecovery.
De schijf draaide nog wel maar heefde geen data meer, ook niet op andere pc.

datarecovery ... kan je zelf of iemand zelfs op afstand laten doen....

hoop dat je niet teveel geld gaat kwijt zijn.

serge50 hoe kan je dat zelf doen, het gaat me een grote som geld kosten.

Ja dat weet ik dat het pakken geld kost ...

Als je de schijf in een computer kan hangen die op internet kan ik het zelfs op afstand doen.
De recovery op zich neemt veel tijd in beslag, maar op 10 minuten weet je toch al of de date er nog kan af gehaald worden.
Als dat kan je de hele recovery doen naargelang de grootte maar is 250GB dacht ik dan ben je toch 24uur zoet. En dan nog een paar uren aan de data overzetten.

Hoor het wel van je als je de HD aan een computer hebt hangen

Weet niet of het werkt het programma dat jij aangeeft.
Krijg wel meteen beveiligings waarschuwing:evil:
In dos 16 bit schrijven op een 32 bit systeem...????
Kan/zou wel problemen kunnen opleveren, zeg dus niet dat het problemen geeft!!

En als ik de info lees, schrijft hij een nieuwe MBR.
Als deze correct is is het geen probleem.
Ervaring leert mij, dat een recovery een zeer tijdrovende taak is.
Raar of zelden komt het met een pasklaar antwoord.
En je schrijft nooit gegevens naar een schijf die je wil recoveren, dit programma doet het wel. Als het fout loopt ben je verder van huis en verlies je nog meer gegevens.

Hoe dan ook we zorgen er wel voor dat hij zijn data terug heeft.:)

Bijlagen

• WAARSCHUWING.jpg
    WAARSCHUWING.jpg
    14,3 KB · Weergaven: 27
kan mijn schijf niet aan de pc hangen, een beetje terug kan je lezen dat ik ze bij datarecovery binnen heb gedaan. Toch bedankt om te willen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan