• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

één kolom uit meerdere tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biljartbal100

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2019
Hallo,

Ik heb in een mapje de voorraad tabellen van een leverancier (krijg iedere week twee keer een update). Ik wil uit iedere tabel één kolom (de kolom met het aantal in voorraad) in een nieuwe tabel zodat ik de voorraad bij iedere nieuwe voorraadlijst kan vergelijken met de oude.
Iemand enig idee hoe dit aan te vliegen?

Gr. Peter

Wellicht met een voorbeeld document.

Peter, plaats eens een voorbeeld excel bestandje en vermeldt welke excel je gebruikt en of je Appel om Microsoft gebruikt.

Met powerquery kun je vrij eenvoudig een koppeling maken naar een map en elke week de voorraadaantallen eenvoudig uitlezen.

Powerquery of gegevens ophalen en transformeren zoals het heet in het Gegevens menu. is standaard beschikbaar vanaf excel 2016 versie en daarvoor als addin te installeren.

in deze link lees je dat kan opzetten.
https://support.microsoft.com/nl-nl...er-query-94b8023c-2e66-4f6b-8c78-6a00041c90e4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan