één partitie met ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
799
Ik wil een film uitpakken, die groter is dan 4 gig. Winrar stopt bij 95 %, met als foutmelding dat alleen ntfs ingedeelde schijven bestanden groter dan 4 gig aankunnen.
Kan ik met pm8 een ntfs-partitie aanmaken, terwijl de andere partities fat32 blijven?

bvd

Poekie
 
Dat kan zeker

In PM de desbetreffende partitie rechtsklikken en gaan converteren
 
of:
- start
- programma's
- bureau-accesoires
- Opdrachtprompt
- convert X: /FS:NTFS

---> X staat voor je schijfletter


(maar partition magic is veel handiger)
 
Ok. Nog een vraag; Is het dan ook mogelijk om de film vanaf een fat part. naar de ntfs part. uit te pakken? Of kan ik mijn hele 2e hdd converteren naar ntfs, met behoud van data?

Poekie
 
Wat ik eigenlijk vooral wil weten, is hoe ntfs en fat 32 zich naast elkaar gedragen?
 
Je kunt je hele hd naar ntfs omzetten of het bij 1 partitie houden. En in w2k/XP maakt het qua lezen niks uit of het nu fat of ntfs is
 
Geplaatst door poekie
Wat ik eigenlijk vooral wil weten, is hoe ntfs en fat 32 zich naast elkaar gedragen?

je bedoelt als je een schijf NTFS hebt en een andere als FAT. werkt hier prima (maar goed heb zelf geen bestanden boven de 4 gb)
 
Fat32 en NTFS zijn beide te lezen door WinXP, omzetten is dus geen probleem. Heb je Win98 wordt het wat anders. NTFS kun je nl. niet lezen/gebruiken met Win98.

Heb zelf Win98 en WinXP. Heb op 1 schijf na alle partities op Fat 32 gezet zodat ik ze met beide kan gebruiken.
Fat32 en NTFS kun je goed naast elkaar gebruiken zolang het om WinXP gaat en dus niet om Win98.

Gr. Fred
 
Ik dacht dat het allemaal goed was gegaan met het converteren. Nu kom ik er opeens achter dat de mappen 'mijn
afbeeldingen' en 'covers' verdwenen zijn. ???????

Poekie
 
nop, maar goed:
Waar zijn die mappen verdwenen en wanneer?
(ook al via zoeken gezocht? )
 
De mappen zijn verdwenen na het converteren van de schijf, van fat32 naar ntfs. Tijdens het proces was er iets van een melding over de namen van de bestanden. Die zouden een probleem kunnen opleveren ofzo...:confused: Ik heb niet echt goed opgelet zoals je merkt.
Ik heb gezocht met 'zoeken' en ook met pc file recovery.

Poekie
 
Het kan zijn dat de namen van de bestanden te lang zijn geweest, dan vraagt hij inderdaad om een kortere bestandsnaam. Kan zijn dat hij de bestandsnaam dan heeft gewijzigd.

Als je nog een bestandsnaam weet die je in die directory had staan zou de inderdaad kunnen proberen om met zoeken die directory te achterhalen.

'k zou dan zoeken door de bestandsnaam in te korten.
b.v. afbeel*.jpg i.p.v afbeelding.jpg
 
Er is niks terug te vinden. Er zijn gewoon drie bestandsmappen weg, met daarin allerlei bestandsnamen. Ook hele korte namen. Weg = pech, waarschijnlijk. Maar wel vreemd.

Poekie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan