één persoon uit distributielijst mailen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Ik heb in outlook (2003) een distributielijst gemaakt met daar mijn klanten in. Nu wil ik maar één klant uit deze lijst mailen. De gegevens staan echter enkel in de distributie lijst zelf (ze staan dus NIET gewoon tussen de contactpersonen en daarna aan distributielijst gekoppeld!dit omdat de functie 'regels' anders niet op de distributie lijst werkt!). Hoe mail ik enkel deze ene persoon?

Je zou de personen die in je distributielijst staan nog ee keer in moeten voeren (appart) met bijvoorbeeld een sterretje voor de naam, zodat ze toch uniek blijven. Dan kun je er gewoon een uit selecteren en een mailtje versturen.

dat is nu juist wat ik niet wil :-)
dan gaat de functionaliteit volledig verloren...
andere voorstellen?

Dan denk ik dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Je klantengroep blijft toch gewoon intact (voor als je iedereen tegelijk wil mailen)?
Bij m´n pa heb ik hetzelfde gedaan met overal de letter z ervoor. Deze komen dus helemaal achteraan de lijst te staan zodat je goed het onderscheid kunt maken tussen prive en zakelijke adressen. Welke functionaliteit bedoel je dan precies?

ja die blijft intact, maar ik heb wel dubbel zoveel werk, voor 10 emailadressen is dat niet zo erg, maar als je er over de 1000 moet ingeven... :confused:

OK................................
Je kunt natuurlijk een tiepmiep inhuren :-)
Ik heb thuis ook Outlook ´03 draaien, zal even kijken wat er mogelijk is, volgens mij zitten er toch behoorlijk wat nieuwe dingen in 2003 en wellicht kan het toch ook op een andere manier.
Wat bedoel je met de functie "regels". of liever gezegd, waar gebruik je die voor? Ik kan nl altijd nog even stiekum Microsoft bellen (wij hebben hier op de zaak een support contract) om dit even voor te leggen.

die regel is er om de mails van de contactpersonen uit een bepaalde distributielijst automatisch in een bepaalde map te zetten

Ik zal vanavond eerst even thuis wat gaan uitproberen. Morgen hoor je me bevindingen.

Wat ik doe is,......ik stuur de mail naar de gehele betreffende groeop.
In het vak "AAN"staat nu je groep met een klein + teken ervoor.
Dubbelklik op plusje en haal eruit wie je nodig hebt of verwijder de rest.
Beetje omslachtig, maar bij mij komt dit niet veel voor.

Ik blijf deze post volgen.....want ik heb het zelfde probleem.

Mike

ik begrijp die vraag wel, vroeg het mij ook al af.
Ik open mijn adresboek, selecteer desbetreffende distributielijst.
Heb er namelijk nog meerdere ook.
Dan kopiëer ik de naam van de persoon die ik de mail wil sturen. Gaat snel als je er één moet, maar als je er dan meerdere moet doen is het toch weer omslachtig..
Suzanne

@Kleiberg,

Welkom op Helpmij.:)

Kijk de volgende keer even naar de datum. Deze topic is van 2004 dus niet echt actueel meer. Ik sluit deze daarom ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan