één Windows 7 verwijderen lukt niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepb

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Beste kenners,

Laat ik beginnen met mee te delen dat ik vrij weinig weet van soft- en hardware van een pc; partities en boots zijn absoluut geen gesneden koek voor mij.

Sinds eergisteren heb ik een nieuwe laptop (Dell).
Op deze laptop was windows 7 home premium geinstalleerd.
Aangezien ik op mijn andere laptop (precies dezelfde) windows7 ultimate heb en ik graag op de 2 laptops precies hetzelfde wil hebben staan, heb ik Ultimate ook op de nieuwe geinstalleerd.
Nu heb ik echter 2 Windows op mijn laptop en moet ik kiezen als de laptop opstart tussen 'windows 7' en 'windows 7' ! (geen typefout!)
De ene windows 7 is dan dus Ultimate en de andere Home Premium.
Nu is er nog iets vreemds (voor mij althans) het geval; bij Home Premium is de C-schijf het OS en de E-schijf de Recovery.
Bij de Ultimate echter is E-schijf het OS en de C-schijf de Recovery!
Ik heb al geprobeerd om 1 versie te verwijderen alleen dat gaat niet met " Een bestaande partitie (volume) formatteren of verwijderen"; de 2 verschillende Windows versies staan nl. niet binnen 1 schijf..

Wie kan mij helpen om één versie over te houden (en dus 1 te verwijderen) waarvan, zoals dat toch hoort volgens mij, de C-schijf het OS is en de E-schijf de Recovery.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Joep

Heeft windows 7 ook systeemherstel?
terugstellen tot hij nog 1 was?

Hoi Warander,

Dank je voor je snelle reactie; ik denk echter niet dat dat zal lukken.
De 1e versie die erop stond was Home Premium en die heb ik vandaag al eens volledig opnieuw geinstalleerd in de hoop dat daarmee die Ultimate ook zou verdwijnen hetgeen helaas niet het geval is..

Groetjes,
Joep

terug zetten naar vabrieks instellingen hangt van de fabrikant af hoe maar probeer eens "alt + F10" tijdens het booten.
gr frankspcservice

Hoi Frank,

Sorry dat ik t zeg, maar is "tijdens t booten" hetzelfde als tijdens het opstarten?

groetjes,
Joep

ja meteen na het aanzetten van je pc maar de toetsen kombinatie die voor jou pc nodig is staat vast in de handlijding

Hoi !

Het z.g. "veranderen "van schijfletter is 'n gevolg van een onjuiste installatie !

Als je de Ultimate Win DVD opstart vanuit Win 7 Premium, en dan ook nog kiest voor schone installatie kun je zelf de gewenste partitie aanwijzen.
Als je dan bijv. de X-partitie aanwijst zal na de installatie blijken dat de X: C: geworden is.

Je had dus voor upgraden moeten kiezen !

Oke: in de Win 7 die je wilt behouden klik je windows-toets + r, msconfig - computer opstarten.

Selecteer de Win 7 Ultimate versie, selecteer die, en kies voor: verwijderen.
Rebooten, in Win 7 Premium (je hebt geen keus meer) rechtsklikken: Computer - beheren schijfbeheer.
Rechtsklikken op de partitie met Win 7 Ultimate en kies voor: verwijderen.

Negeer de waarschuwingen, opnieuw rehtsklikken op de niet-toegewezen ruimte, kiezen voor Partitioneren.

Start je PC nu helemaal niet meer op download je EasyBCD, en hersteld de bootloader.

Greetz,

Harry.

http://www.intowindows.com/download-easybcd-for-windows-7/

Hoi Harry,

Ik heb zo iets gedaan als je zei: msconfig ingetypt en vervolgens de windowsversie op de E-schijf verwijderd.
Nadat ik 'm opnieuw heb opgestart hoefde ik geen keus meer te maken; opnieuw Office geinstalleerd en alle drivers en hij werkt! Dank daarvoor!
Het enige wat me nog opviel was dat de Recovery (nu dus de E:-schijf) bijna helemaal vol was qua geheugen....misschien heb je daar nog een oplossing voor?

Bedankt!

Joep

Hoi !

Fijn dat het in zoverre gelukt is !

Kijk even in de E-schijf of daar nu bestaden met de naam Windows.Old of Windows staan.

Windows.old kun je gewoon verwijderen, windows alleen als de datum 19-2 of 20-2 is.

Greetz,

Harry.

Hoi Frank,

Het is een beetje vreemd; als ik naar de E:-schijf ga staat daar maar 1 map: Recovery, als ik die open staan er 0 bestanden in.
Echter als ik op "eigenschappen" klik van de E:-schijf dan geeft ie aan dat er 14,6 GB in gebruik is en maar 214 MB vrij.
Heb jij daar een verklaring voor? Zou het kunnen dat op één of andere manier daar toch nog alles van windows 7 premium op staat?
Ik begrijp het in ieder geval niet.

Waar is die E: schijf eigenlijk voor? Ka nik m niet ook gewoon formateren? Ik maak elke maand sowieso een back-up op een externe harde schijf..

Ben benieuwd!

groetjes,
Joep

Laatst bewerkt:
Hoi !

De E: schijf bevat de recovery van Dell: in noodgevallen kun je middels Ctrl + F11 de PC terugzetten in de staat zoals ie aan je geleverd werd.

En gezien deze vraag zou ik zeggen: blijf er alsjeblieft af !

Dat de map recovery maar 0 bestanden bevat zegt niets: immers er is 14,6 Gig in gebruik !

En dat is echt nodig voor 'n komplete Win 7 installatie + de Dell toeters en bellen.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Duidelijk, bedankt alweer voor je snelle reactie!

groetjes,
Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan