أداة إزالة البرامج الضارة لـ Microsoft Windows (dit is waarschijnlijk een virus)

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomkok17

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2014
heb dit al een lange tijd op mijn computer staan en kon er nergens wat over vinden..... ik heb een AVG virusscanner en die ziet deze ook niet als dreiging maar als ik kijk naar de letters denk ik niet dat het iets is wat ik wil....
heb dit forum gevonden en hoop dat iemand weet wat ik moet doen en misschien dat meer mensen dit hebben....
ik heb zelf wel gedaan wat ik kon want heb het virus gevonden in een lijst van AVG. daarbij staat ook waar het zit dus ik ga altijd naar de locatie (haal laatste stuk weg van de link) en haal het handmatig weg en leeg mijn prullenbak....
hij komt dan over paar dagen terug dus doe dit al een tijdje.... hoop dat iemand me kan helpen met het probleem....

ik weet niet of dit veel opleverd maar dit is het pad

C:\WINDOWS\SYSTEM32\MRT.EXE

(als ik het virus weer krijg ga ik er een afbeelding bij plaatsen van hoe het eruit ziet.... dit is verder alles wat ik weet)

(er word trouwens soms gebeld bij onze huis telefoon over dat er een virus op een computer staat ofzo. degene die praat klinkt als iemand van india en hij zegt dat hij van microsoft is en dat hij iets op mijn computer heeft gevonden (hij spreekt engels) ik weet niet maar misschien heeft dat met dit virus te maken...)

Laatst bewerkt:
De MRT.EXE is het Windows proces van de Microsoft malicious software removal tool.

idd dat is ook de beschrijving van die Arabische tekens heb het vertaald.
wat moet ik ermee? want wil niet iets Arabisch op mijn computer...

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met "heb dit al een lange tijd op mijn computer staan..." ?

Wat die telefoontjes betreft, negeren en ophangen.

Probeer met TDSKiller het eens te verwijderen.
Wrs is het mogelijk een trojan en geen virus....
Er zijn nog wel meer removal tools.
Ze bellen niet zo maar... ze weten dat je besmet bent.... grote kans dat er al een keylogger in zit....
Zo snel mogelijk schoonmaken en anders schone installatie...

Op de haak donderen die telefoon.... het is bijna als vragen om je pincode...
Blijkbaar is het nog steeds nodig om op dit forum er telkens voor te waarschuwen...
De PC is van jou... wat heeft en ander erop te zoeken.... zonder uitdrukkkelijke toestemming van jou, maar dan nog steeds niet van een wild vreemde met een l*lverhaal/grote smoes.

installeer Malwarebytes Antimalware en scan je pc er is mee, vergeet niet eerst te updaten voor de scan ....
laat ons weten wat malwarebytes gevonden heeft?
Nadien installeer je AdwCleaner en scan je ook nog is je pc en doe alles wat het vraag oke?
Kun je ook zeggen waar die virus juist zit, stuur is een log door naar ons?

Laatst bewerkt:
ik weet dat je telefoon moet ophangen
dat is namelijk al een paar jaar bezig
een vriend zegt dat deze werkt is deze ook prima? (eset nod32)

Laatst bewerkt:
is goed maar ik ga eerst even wachten want ik had het handmatig verwijderd paar dagen terug(ondertussen even eset proberen en kijken of die scanner het kan vinden als het er is) als dat niet werkt ga ik daar heen

ik doe trouwens voor zekerheid malwarebytes dus hij heeft even tijd nodig. later geef ik wel resultaten

x0lbpFH.jpg

er staat redelijk wat op zie ik....

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    107,6 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
heb opgeruimt en computer opnieuw moeten starten omdat het het vroeg... als laatst AVG virusscanner erop. als het virus ding weer terug komt zeg ik het wel

Laatst bewerkt:
ik heb alles gecleant maar heb het nogsteeds staan het ziet het nogsteeds niet als iets verkeerds.... dus idk wat ik moet doen nu.... moet ik toch naar dat andere forum?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan