“Windows wordt gestart” en het beeld “bevriest”.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FritsL

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Windows wordt gestart……daarna gebeurt er niets…

Wellicht dat iemand mij verder kan helpen.

Ik kan alleen nog werken in de veilige modus. Als ik mijn PC (Windows XP) opstart krijg ik de melding “Windows wordt gestart” en het beeld “bevriest”.

Terug naar een herstel punt werkte eerst, daarna niet meer.
Bijna alle opties, die je te zien krijgt bij de F8 functie, heb ik uitgeprobeerd.
Met foutopsporing, veilige modus met netwerkmogelijkheid etc.
De F12 functie gaf evenmin resultaat.

Waar ligt het probleem en hoe wordt dit verholpen?

Met dank!

Patrieck J

Indien je de cd van Windows XP in je bezit hebt, dan is mijn voorstel om daar van op te starten. Vervolgens kun je als ik het goed heb, "reparatie" kiezen of iets in die geest. Dat lijkt mij het proberen waard.

Succes,

P.S. Is het nog een bepaald merk computer?

Laatst bewerkt:
Dank je voor je snelle reactie pete1800.
Het is een Dell computer en ik heb geen CD.
Ik ben er net achter wat de oorzaak is….iets dat te maken heeft met de externe harde schijf !!!
Ergens anders las ik namelijk, dat men eerst alle randapparatuur moest loskoppelen om de oorzaak te achterhalen. Nadat ik dat gedaan had, bleek alles te werken, maar zodra ik de EHD aansloot, bevroor mijn PC gelijk?!?! De PC herkent deze niet, evenmin een andere EHD, die wèl werkten op mijn laptop!!!
Dus ik denk, dat ik een andere thread moet aanmaken met de vraag hoe ik dit moet oplossen, tenzij je een suggestie hebt..?!?
M.vr.gr.
PJ

@FritsL
Niet nodig om een andere thread aan te maken, ik kan je topic evt. verplaatsen naar de sectie hardware als dat nodig mocht zijn.

Eerst even nog een paar vragen.
Heb je al een andere usbpoort geprobeerd? Krijgt de externe stroom van een usbpoort of een adapter/netvoeding?
Het is sowieso beter om een externe niet constant aangesloten te laten, ten eerste slijt de schijf dan even hard als je interne, het opstarten en afsluiten duurt ook doorgaans langer als je die schijf aangesloten laat.
Heb je al eens geprobeerd je schijf aan te sluiten als de laptop (neem even aan dat het een laptop is) alleen via netstroom aangesloten is?

Bedankt voor je reactie Mik.

1) enkele andere usb poorten had ik al geprobeerd
2) de EHD (ADATA classic CH94) krijgt stroom via de USB poort, heeft geen aansluiting voor een adapter/ netvoeding
3) het is met de desktop waar de problemen zich voordoen. Ik heb twee andere externe schijven aangesloten, die hetzelfde probleem gaven. Op mijn laptop werken deze externe normaal.

Kan het dan zo zijn, dat als deze opstelling twee jaar goed gewerkt heeft, er opeens storingen ontstaan?

We gaan verder zoeken. Ik ga een scandisk uitvoeren….ik zag elders deze suggestie.

Ook jij nogmaals bedankt!

M.vr.gr.

PJ

Een aantal dagen had men nodig om de oorzaak te achterhalen. Er was zelfs sprake van het leveren van een nieuwe pc. De computer had veel besmettingen. Dezelfde installatie in een andere pc gaf hetzelfde probleem. Er is een back up gemaakt en er is een verse installatie uitgevoerd. De back up werd teruggezet en van een andere virusscanner voorzien. Alles werkt nu naar behoren.

Uitstekende service van het bedrijf in Ter Aar, waar ik de pc ook heb gekocht.

Het vreemde vond ik, dat er virussen waren, want ik had de beste scanner uit de test Consumentenbond geïnstalleerd.

Dus het probleem is opgelost.

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken en excuses voor de slapeloze nachten die ik hen mocht hebben bezorgd:confused:?!

M.vr.gr.

PJ

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan