• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

€ -0,00

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Beste Excelkenners,

In een Excelsheet zijn er verschillende cellen die een SOM van positieve en negatieve getallen moeten weergeven. Deze cellen hebben allemaal een opmaak van Financieel € Nederlands (Standaard). Soms komt die SOM uit op nul. Alle cellen, op één na, geven dan het als resultaat: € - . Behalve één cel. Die geeft als resultaat: € -0,00. Heeft iemand enig idee hoe ik de weergave van nul euro in die laatste cel in lijn kan krijgen met de andere cellen die als resultaat nul euro geven?

Opmaak kopiëren?

Plaats anders het bestandje even (ontdaan van gevoelige informatie natuurlijk).

Er zal waarschijnlijk nog iets verder dan twee plaatsen na de komma staan (bijv -0,0000012324)

Ik probeer straks een kopie van de sheet te uploaden. Ik weet niet of het lukt want het is lastig te kopiëren omdat alle waarden die opgeteld worden ook weer het resultaat zijn van andere formules. Inmiddels geven ze bijna allemaal € -0,00 aan, behalve één die € - aangeeft én eentje die € 0,00 aangeeft...

Er zijn geen andere cijfers achter de komma trouwens.

De opmaak (via cel eigenschappen) is exact hetzelfde.

De 2 zaken die je van elkaar aftrekt zijn blijkbaar niet 0, zoals Eric in post #2 ook al stelt.

Als je deze formule gebruikt in bijvoorbeeld G5 gaat het wel goed:
Code:
=AFRONDEN(G22+G29;2)

Heel, heel hartelijk dank voor de hulp! Nu gaat het inderdaad wél goed! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan