• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

∏ teken in Word, Excel etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

cire

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
43
Beste mensen,
Ik probeer de ALT-code voor ∏ (pi) te vinden. Overal wordt aangegeven dat de ALT-code 227 of 960 is, maar bij mij werkt dat niet. ALT+227 = Ò en 960 = └

Weet iemand wat ik moet doen om ∏ met een ALT-code te kunnen invoeren?

Alvast hartelijk dank.
Eric
 
Dergelijke zaken hebben vaak te maken met de toetsenbordinstelling/land/taalcodes. Bij mij werkt het wel in Word alt-960 numeriek π

edit: Bij mij is de Land en taal instelling > Standaard invoertaal > Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal)
 
Laatst bewerkt:
Welk lettertype en land encoding gebruik je dan? ALT+227 werkt bij in "calibri" inderdaad.

Probeer eens ALT '+227'. Dus ook werkelijk de "+" van je numpad intypen eerst. dan zou je unicode in moeten kunnen voeren.

EDIT: deze methode wordt niet in alle windows ondersteund en staat standaard uit in latere windows kom ik achter. moet je eerst aanzetten met een registry change en valt een beetje buiten makkelijk gebruik voor jouw doeleinde.
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub M_snb()
   Cells(1) = ChrW(960)
End Sub
of

Menu/ tabblad Insert / Symbol etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk met lettertype Calibri; ook met andere lettertypes werkt het niet.
Ook de "+" er bij helpt niet.
Ik werk met Windows 10 en Office 365 Toetsenbordindeling is Verenigde Staten

Eric
 
In Word werkt het; bedankt Senso, maar in Excel nog niet. Waar kan ik de Land Encoding bekijken?
 
in een dos prompt run:

chcp

in je huidige encoding de juiste letter vinden:

charmap

en dan advanced view selecteren
 
Heb je mijn suggesties wel gelezen ?
 
SNB,
Ja, ik heb de code met ALT+F11 ingevoegd, maar ik kan niet programmeren, dus ik vraag mij af of dat wel goed is gegaan. Als ik dan ALT+960 intoets krijg ik geen Pi.
Klopt het dat het in Excel niet op dezelfde manier gaat als in Word? In Word werkt het nu goed met ALT+P.

Wampier,
in een dos prompt run:chcp in je huidige encoding de juiste letter vinden: charmap en dan advanced view selecteren
Sorry, maar ik snap niet wat je bedoelt / wat ik moet doen.
Eric
 
Je kunt in Excel gewoon een symbool invoegen, zoals ik als tweede methode beschreef.
 
Invoegen lukt inderdaad, maar ik zou dit graag met een ALT-code doen; in Excel gebruik ik dit vrij regelmatig. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
 
Je kan dit in autocorrectie ingeven met een lettercombinatie die je zelf wil zowel in Word als in Excel.
 
Beste JoaoFrancisco,
Dit werkt voor mij, hartelijk dank.

Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan