0 Bytes free (C:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Internall

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2006
Hallo Mensen, Ik heb echt een serieus probleem. Omdat mijn C schijf niet goed geformateert is bij het installeren van windows vista heb ik er maar 16.8 GB of vrij.
Ik dacht dat dit wel genoeg zou zijn maar door al windows zijn Updates en Anti spyware zooi zat hij binnen een paar maanden vol.

Ik heb nu 0 Bytes ruimte meer over en kan dus helemaal niets meer doen.
(Zelfs niet op youtube of andere sites)
[smallimg]http://www.moviecrew.nl/hoi.jpg[/smallimg]
(Klikbaar)

Ik heb Partition Magic geprobeert maar hij herkent mijn C schijf niet goed en daarom kan kan ik er geen ruimte op vrij maken.

Ik heb 3 schijven:

Local Disk (E) - 97.6
Local Disk (C) - 16.8 GB

Local Disk (D) - 298 GB
Philips External Hard Disk (P) - 150 GB

Ik hoop dat iemand van jullie slimmeriken mij uit de brand kan helpen. Want anders dan moet ik vista wéér opnieuw installeren ;) :(

Laatst bewerkt door een moderator:
In vista kun je gewoon met schijfbeheer de ene partitie verkleinen en de ander in die ruimte vergroten.
Type diskmgmt.msc in het zoekvak van start om in schijfbeheer te komen.
mvg leo

Staan je 'mijn documenten' op C: of D:?

Je kunt schijfopruiming gebruiken om overtollige bestanden te verwijderen (temporary files / explorer cache) of ook In IE voor tijdelijke bestanden verwijderen kiezen.

Dan heb je in ieder geval weer iets ruimte. :)

Vr.Gr. Egel.

Ja Egel, Dat weet ik. Maar dat maakt niet meer dan 10MB vrij.

En de andere manier wil ook niet echt lukken:
hoi2.jpg

(Kan iemand mij ff de code voor thumbs geven xD)

Laatst bewerkt:
Eerst shrink volume (van de partitie die kleiner wil maken)
dan expand volume, bij je c:/schijf

Je zou nog je virtuele geheugen op een andere partitie kunnen laten werken.
Sytemrestore uitzetten (verkleinen kan geloof ik niet in vista).
Maar eigenlijk is 20gb al aan de krappekant voor een komplete vista installatie.
Vergroten is dus de beste optie.

Evendacht ik in het verkkeerd forum terecht te zijn gekomen. Apple?:D

Laatst bewerkt:
Dat weet ik, Maar het probleem is juist dat ik C niet kan vergroten (zoals je op de screenshot ziet). Je ziet dat 9,77 GB vrij is gemaakt. Dat is het deel dat ik van mijn E: schijf heb "geshrinkt."

Maar ik kan het niet bij mijn C: schijf erbij krijgen :S
Doe ik iets verkeerds?

Ik denk dat je op disk 0 alleen schijfruimte bij C: kunt toevoegen die er direct achterstaat, nu staat de vrije ruimte nog achter E:

Een oplossing zou denk ik zijn om (eerst!) de files van E: naar D: (disk 1) te verplaatsen, en dan E: te deleten.

Zo krijg je een vrij blok direct achter C: dat je dan (denk ik) wel aan C: kunt toevoegen (geheel of gedeeltelijk). :)

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Dat is wel een goed idee maar er staan nog een boel belangrijke bestanden op E:
Dus die wil ik niet deleten. Maar, ik denk er nog even over na. En dan kijk ik nog wel een keer.

Btw, Leofact... Weet jij misschien waarom het niet lukt?

Dus die wil ik niet deleten.
Vandaar ook 'eerst verplaatsen naar D:'. ;) Kopiëren kan natuurlijk ook, zo kun je eerst kijken of ze goed op D: staan. :) (28 GB toch?)

Maar het is inderdaad een goed idee om zoiets rustig en stapje voor stapje te doen, daar wil je geen fouten bij maken. :thumb:

Vr.Gr. Egel.

Dus die wil ik niet deleten. Maar, ik denk er nog even over na. En dan kijk ik nog wel een keer.
Btw, Leofact... Weet jij misschien waarom het niet lukt?

Helaas ik ben er wat verder in gedoken en kwam meer mensen met hetzelfde probleem tegen.

oa hier (vrij onderaan)
Oplossing is dan de programma's die al eerder genoemd zijn.
Duidelijk is dat de ruimte aangesloten aan de partitie moet staan en dat is bij jou niet het geval (kun je ook niet verslepen met de muis hè?).

Bij het doorlezen van de help van diskmanagement kom ik ook tegen dat je de opstart partitie alleen kan vergroten, als je er een dynamische schijf van maakt.
En dat kan alleen bij de business/ultimate editie.
Gaat dus hws niet lukken, sorry:o

Dan moeten we terug vallen op de eerder genoemde programma's.
Kan ook met de gParted live cd/usb
Ik ken dit niet uit eigen ervaring
Hier staat wel documentatie

Een back up(alles naar de externe schijf) is zeker aanbevolen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan