0 in invoermasker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Ik heb een tabel waarbij ik later verder moet rekenen en waarbij ik op een foutje ben gekomen.

Ik moet nu in een tabel voor een numeriek veld een 0 als eerste cijfer hebben staan. Het huidige invoermasker is 99:00\,00:_
Het gaat hierbij dus om tijden. Alles wat dus onder de minuut is ziet er dus zo uit: 54,20. En alles wat boven de minuut ziet er zo uit: 1:23,21 Perfect allemaal. Maar ik heb een functie gemaakt waarmee ik deze waarden opzoek en in een query ergens anders weergeef. Access zet deze waarden om naar iets, maar door een invoermasker kan ik het wel weer goed krijgen. Het probleem echter is nu dat ik voor 1 kolom tijden hebben die meer en minder zijn dan 1 minuut. Dus wanneer ik in de query hetzelfde invoermasker toepas zet ie de tijd 54,20 om naar 54:20!! En dit wil ik nu niet. Daarom moet er sowieso 1 x een 0 voorkomen te staan (2 kan ook, maar is meer typwerk). Ik heb zo'n beetje alle verschillende invoermasker geprobeerd in de tabel (voor de query geldt het zelfde), maar ik krijg er gewoon voor de 54,20 geen 0 voor, dus het zou zo moeten worden: 0:54,20.
Weet iemand hoe ik dit moet maken/creeëren?????
Alvast bedankt!

Oei dom foutje van mij. Ik heb het al gevonden. ik moet gewoon voor het invoermasker in de query een ! plaatsen, dus !99:00\,00;_ (vult ie het op van rechts naar links, en dit zocht ik min of meer.
Nou ja, weer een probleem de wereld uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan