• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

0 waarden zichtbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maik

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Via opties - weergave - nul waarden - heb ik voor een heel tabblad de nulwaarden verborgen, er zijn echter een paar cellen waar ik de nulwaarden wel wil zien.Weet iemand of dit mogelijk is?

Via opties - weergave - nul waarden - heb ik voor een heel tabblad de nulwaarden verborgen, er zijn echter een paar cellen waar ik de nulwaarden wel wil zien.Weet iemand of dit mogelijk is?

Ik zou het omdraaien.
De nulwaarden zichtbaar maken en indien nulwaarden verborgen moeten worden, een formule in de cel zetten zodat deze leeg zijn als de waarde op 0 eindigt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Omdraaien is vanwege de complexheid helaas geen optie.

Groet,
Maik

Zijn de nullen die moeten blijven staan, altijd 0 of het resultaat van een formule?

Het gaat in dit geval om tijden welke regelmatig kunnen veranderen.
Bij de tijd 00:00 uur blijft de cel leeg.

Dan moet je in die cellen maar de formule aanpassen zodat er 0 getoond wordt als het resultaat ook 0 is.

Wigi

Dan moet je in die cellen maar de formule aanpassen zodat er 0 getoond wordt als het resultaat ook 0 is.

Wigi
Dat had ik ook voorgesteld in #2.

@Maik.
Wellicht een idee om het bestand of een formule uit het bestand bij te voegen zodat het aangepast kan worden om de 0 te verbergen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wigi,
dat is inderdaad de bedoeling, echter hoe geef ik in een formule aan dat in de desbetreffende cellen de 0 waarden wel zichtbaar mogen zijn.

Wigi,
dat is inderdaad de bedoeling, echter hoe geef ik in een formule aan dat in de desbetreffende cellen de 0 waarden wel zichtbaar mogen zijn.

Met een ALS-functie.
=ALS([formule] = 0 ;"";
Stuur anders een formule zodat het aan te passen is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Het is ondoenlijk om elke cel in het tabblad van een formule te voorzien om de 0 te onderdrukken.
Waar het om gaat is dat via opties - nulwaarden alle nulwaarden op het gehele blad onderdrukt worden. Echter voor een 5-tal cellen zou ik willen dat (middels een formule) de 0 WEL zichtbaar is.

Groet,
Maik

Roncancio,

Het is ondoenlijk om elke cel in het tabblad van een formule te voorzien om de 0 te onderdrukken.
Waar het om gaat is dat via opties - nulwaarden alle nulwaarden op het gehele blad onderdrukt worden. Echter voor een 5-tal cellen zou ik willen dat (middels een formule) de 0 WEL zichtbaar is.

Groet,
Maik

Lees dan mijn posts terug en doe het OMGEKEERD.

Heren,

Bedankt voor jullie hulp tot nu toe, maar ik ben de weg even kwijt. Ik snap echt niet wat jullie met omgekeerd bedoelen.

groet, Maik

Heren,

Bedankt voor jullie hulp tot nu toe, maar ik ben de weg even kwijt. Ik snap echt niet wat jullie met omgekeerd bedoelen.

groet, Maik

Het is een herhaling van zetten.:confused:
Wat zowel Wigi als ondergetekende bedoelen is dat je de nulwaardes zichtbaar maken maar dat je dmv een formule een aantal nulwaardes kunt verbergen.
Andersom: ipv 0 waardes verbergen en via een formule (?) enkele 0'en zichtbaar maken, alle nulwaardes tonen én via een formule een aantal nulwaardes verbergen.

Nu heb je al aangegeven dat het ondoenlijk is om al deze formules aan te passen maar het zou mij niet verbazen indien er enkele formules aangepast dienen te worden en vervolgens deze formules versleept worden naar de overige cellen.
Excuses voor de onduidelijkheid.:o

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan