0 waardes in formulieren weglaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter JDVB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JDVB

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2003
Hallo,

ik ben bezig om een e-mail bestel formuliertje te maken,
maar hier komen nogal wat artikelen in te staan, en ik wil als output alleen ontvangen wat daadwerkelijk besteld word en de naw gegevens, dus niet alle artikelen die niet besteld worden.

ben wel een beetje wat aan het proberen met if, maar ik snap het nog niet helemaal :o

ik maak de code in HTML, maar het maakt mij niet uit in welke taal, als het maar werkt, en ik snappen kan hoe het werkt. Als bijlage de html met de vele artikelen.
Het is zelfs nog de bedoeling om er een paar bij te plakken, en op alfabet te sorteren :thumb:

Als ik het goed begrijp wil eerst je formulier checken alvorenst het naar jou gestuurd wordt!

Als je dat wilt zul je javascript of vbscribt moeten gebruiken om de waarde die ingevoerd is te checken.

Ik raad je aan om javascript te gebruiken zowel voor IE als NS.

Kijk eens op javascript.pagina.nl hier vindt je vast vele voorbeelden.

suc6

gerzzz

Ik heb wel veel voorbeelden gevonden over het checken van waardes, maar als er dan iets niet is ingevult krijg je niets,

ik wil alleen krijgen wat ingevuld is, en verder niets.
Verder hoef ik geen verplichte velden ofzo.

Ik krijg alleen van die lange onoverzichtelijke mailtjes als ik alles terugkrijg. :cool:

Ik zal even voor je kijken maar waarschijnlijk plaats ik wel even een formmail die beter werkt (denk ik)

JDVB, ik heb hier een klein voorbeeld hoe ik het voor elkaar kan krijgen wat het beste is als je zegt dat wil ik laat hier dan even horen dan leg ik het even uit.

Als ik je formuliertje goed begrijp dan doe jij het door middel van een checkbox of radiobutton.
Dat is in ieder geval beter als alles terugkrijgen,
dus ben ik wel geïntreseerd. Als je het zou kunnen uitleggen, dan graag. :thumb:

En indien er ook nog een manier is om dit zonder checkbox of radiobutton te doen, dan hoor ik dat ook graag. :D

Zover ik weet is het niet mogelijk om zonder checkbox dit te maken. Je moet namenlijk een waarde invullen en die komen bij een gewone veld gelijk inzicht en werkt niet zoals de waarden in een checkbox. Het volgende moet je doen:

Maak van de veldjes allemaal kleinere veldjes en gebruik deze voor de aantallen. Hernoem ze allemaal opvolgend als Aantal1, Aantal2 enz dit plaats je in de NAAM gedeelte (niet in de WAARDE gedeelte)

Daarnaast maak je allemaal checkboxen aan die of het nummer mee geeft van de bestelling of de naam van het produckt bij ook weer de NAAM gedeelte. Tevens vul je hier bij de WAARDE gedeelte JA in zodar iemand dit dus aanvinkt krijg jij achter de naam of bestellingsnummer een JA te zien in jou uitdraai via de mail.

zo moet het werken en zeker met het script wat ik het allerbeste vindt FormMail.pl.

Mocht je er niet uitkomen dan wil ik wel helpen, laat het dan even horen.

Groeten
Rob

Ik heb inmiddels via de chat een php script van iemand gehad waar dit fantastich mee werkt.
Enigste vereiste is dan dat een website op een server die php ondersteund benodigd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan