• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

0 weergeven als .

Status
Niet open voor verdere reacties.

broederbroeder

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
Beste,

hoe kan ik in axcel een cel doen 0 weergeven als. 10 als 10.
als deze cel met de & functie ergens anders word gebruikt zou deze vorm behouden moeten blijven.

alvast bedankt

Beste,

Sorry voor de slechte uitleg

ik bedoel als de waarde van de cel0,000 is moet ze dit weergeven als . (enkel punt zonder meer)
Als de waarde bv 10 is moet dit 10. zijn
is de waarde 0.9 moet dit .9 worden weergegeven snap je?

OK, ik heb de volgende formule voor je:
Code:
=ALS(A8="";"";ALS.FOUT(ALS(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(A8;0)=0;".";AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(A8;0)&".")&ALS(A8-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(A8;0)=0;"";SUBSTITUEREN(A8;AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(A8;0)&",";""));""))

(als je bijvoorbeeld in A8 je cijfer hebt staan)

Laatst bewerkt:
Nee, dat snap ik (nog) niet.

Kun je eens uitleggen, waarvoor je dit wilt gaan gebruiken.

Bekijk bijlage help.xlsxBekijk bijlage help.xlsx

Bij deze in bijlage mijn bestand, wat uitleg.
Het gaat over berekenen van banen voor een machine.
In cal A1 rood ziet u een voorbeeld van welke vorm een programmalijn moet hebben! dit moet exact hetzelfde zijn enkel de waarden mogen verschilen niet de tekens of opbouw.
in licht en donkerblauw ziet u de ingave en berekening (dit werkt al) en dan verder naar rechts in groen ziet u de opbouw van een programmalijn met een paar constanten sterretjes en e1 en zo en dan de variabele waarden gehaald uit de berekeningen in het blauwe gedeelte. wat in het groen staat word dan in rij U gewoon na elkaar geplaatst en vormt 1 regel (die van opbouw er moet uitzien als die in A1)
Hier ziet u dat er bij nulwaarde een "0" word weergegeven en dit zou moeten een "." zijn ook bij gewone getallen zoals 10 zou er "10." moeten staan.

Begrijpt u het probleem?

alvast mijn dank voor jullie tijd!!

PS alle regeltjes die in U in geel staan worden dan opnieuw na elkaar geplakt in de eerste rij dit geeft dat het eindresultaat.

alvast bedankt.

misschien ook niet onbelangrijk om mee te geven is dat ik bij het opstarten wil met een lege tab beginnen en met een knop de gegevens uit een andere tab ophalen. ik weet niet of dit nu al van belang is maar wou het maar even meegeven. want u ziet in de tab keuzes dat er nog soortgelijke moeten uitgewerkt worden.
badankt

Zet bijvoorbeeld in W6:
Code:
=[COLOR="#D3D3D3"]ALS([COLOR="#A9A9A9"]$B$7[/COLOR]="";"";ALS.FOUT([/COLOR]ALS(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN([COLOR="#FF0000"]$B$7[/COLOR];0)=0;".";AFRONDEN.NAAR.BENEDEN([COLOR="#FF0000"]$B$7[/COLOR];0)&".")&ALS([COLOR="#FF0000"]$B$7[/COLOR]-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN([COLOR="#FF0000"]$B$7[/COLOR];0)=0;"";SUBSTITUEREN([COLOR="#FF0000"]$B$7[/COLOR];AFRONDEN.NAAR.BENEDEN([COLOR="#FF0000"]$B$7[/COLOR];0)&",";""))[COLOR="#D3D3D3"];""))[/COLOR]

Laatst bewerkt:
op het eerste zicht lijkt deze wel te werken ik ga het eens uitgebreid testen bedankt alvast!!

Beste,

Ik denk toch wel op de juiste plaats te zitten hoor!! bedankt voor de hulp mijn probleem is perfect en snel opgelost!!

Bedankt voor de hulp!!!

probleempje

Beste, Ik heb nog een bijkomend probleem. Wat ik hiervoor vraagde staat nu volledig op punt en werkt perfect maar ik zou een volgende stap willen doen.
2 dingen willen doen.

1. op de tab blad 1 kunnen vertrekken van de gegevens die volledig op punt staan en werken en hieraan dingen toevoegen. Dit zou ik willen doen door de bestaande cellen te kopieren, maar dan werken de formules niet meer. (de kopie mag eventueel naar een nieuwe tab ook mocht dat makkelijker zijn)
hier wil ik kunnen blijven op verderbouwen en blokjes(vette kader=1blokje) toevoegen die verschillende berekeningen maken. (ik denk dat er in totaal zo een 15 blokjes zullen zijn als alles klaar is)

2.Bij het openen van het bestand zou ik uit een leeg blad willen vertrekken en de blokjes uit tab "blad1" kunnen oproepen. (hoe dit gebeurt maakt niet uit)
er moeten meerdere blokken onder elkaar kunnen worden "opgeroepen"

Ik weet niet of ik dit hier nog mag posten of dit in een nieuwe vraag moet maar ik hoor het wel.

iedereen alvast bedankt!!!Bekijk bijlage helpmijaub.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan