• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

0000 in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoe kun je ervoor zorgen dat excel de nullen laat staan, b.v. bij 0042, dat hij er geen 42 van maakt.

Als je bij Celeigenschappen naar het tabblad getal gaat kun je de opmaak van de cellen kiezen. Als je bij Aangepast de tekst "standaard" vervangt door 0000 zullen alle getallen in die cel als (minimaal) 4 cijferig gepresenteerd worden.

Succes
John

nee, dat gaat niet, dat zijn de decimalen, dus achter de komma, ik bedoel dat als je 0046 typt dan is het voor excel gewoon 46 dus die haalt de nullen weg, maar het gaat om een telefoon lijst, krijg van alles aangelevert, dus 049 of 0031, de bedoeling is als ik het invoer dat de 000 van de telnrs, blijven staan.

Toch klopt het wat John zegt. Je moet als je aangepast in het invoerschermpje hebt staan het woord "Aangepast" vervangen door 0000.

Groetjes,
Neleke

Hoi,

Omdat het geen cijfers betreft waarmee gerekend moet worden, kan je ook de celopmaak 'tekst' kiezen.
Ik gebruik 2003 maar kom dan nóg het probleem tegen, dat wanneer ik al een telefoonnummer heb ingetikt en de opmaak achteraf heb gewijzigd in 'Tekst' dit de nul niet geeft.

Voor telefoonnummers is een speciale opmaak gemaakt, die je kunt vinden bij de celeigenschappen-Getal onder speciaal.
ook hiervoor zou je bij aangepast je eigen wens kunnen invoeren. Bijvoorbeeld 000-0000000

Ja, die laatste was het, bedankt...............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan