0verspoeld door attachements met virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sundance1

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Sinds enige weken krijg ik steeds emails van onbekenden waarbij een attachement is bijgesloten die het netsky virus bevatten.
Dit gebeurd ongeveer 10 keer per dag, maar wel steeds van andere afzenders.
Ik open dit verder niet, dus het is niet zo dat ik het virus ook heb maar ik vind het knap irritant worden dat ik steeds deze emails binnen krijg.
Steeds als er een virus in omloop is dan krijg ik deze dus ook via mij mail binnen, hoe komt dit?
Mijn vriend heeft ook een chello account maar nooit nergens last van, dus hoe kan het dan dat ik dit wel altijd heb????
En hoe kom ik er vanaf???

wie kan mij hierbij helpen?

groetjes Karin :)

je zult hoogstwaarschijnlijk bij iemand in het adresboek staan die dus steeds virussen heeft.
Die gene hoeft niet eens een bekende van jou te zijn aangezien het gros van de mensen nog steeds de optie "mensen die ik beantwoord automatische opnemen in mijn adresboek" aan hebben staan.

dus al jij ooit een mail gestuurd hebt CC naar iemand en die stuurt hem weer door enz enz dan sta je nu ondertussen bij half NL wel in het adresboek.

enige remedie tegen dit soort dingen is zorgen dat je hoofd account alleen bij mensen bekend is die echt vertrouwd zijn en neem een forward account er bij voor andere zaken bv hotmail.
krijg je op den duur teveel troep binnen op dat mail adres dan laat je dat adres verwijderen bij de forward aanbieder.
Een goeie up to date virusscanner is ook zeker geen overbodige luxe in deze tijd.

er is sinds kort een nieuwe website kijk daar eens voro wat leuke en handige info http://www.surfopsafe.nl/

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, ik snap nu hoe het dus allemaal in het werk gaat.
Ik heb gelukkig wel een up to date virusscanner die dus ook steeds aangeef wanneer er een virus in een email zit.

En ik ga zeker nog even op die site kijken van surf op safe, bedankt!!

:thumb:

geen dank ;) hou je virusscanner gewoon goed up tot date en zorg voor een goeie firewall smijt mailtjes die je niet kunt plaatsen direct weg en schakel evt voorbeeld venster uit in oulook express dan kan je eigenlijk weinig gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan