0x000000116 met GTX460

Status
Niet open voor verdere reacties.

CptIglo

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2011
Berichten
181
LETOP: dit is een exacte kopie van een zelfde topic dat ik ook op Tweakers.net gezet heb, om wat meer kans op een oplossing te hebben, heb mijn pc hard nodig voor school (MBO niveau 4, netwerbeheer momenteel). Op m'n laptop werken is niet optimaal momenteel

Ik heb 2 systemen, mijn dagelijkse, in dit topic systeem1)

Asus P7P55D Pro
Core i5 750 @ Coolermaster V8 (stock, heeft 2 jaar terug wel 4Ghz 24/7 gedraaid, maar voor maar 2 of 3 maandjes
2x 2x2GB DDR3-1333 OCZ Gold Low Voltage (8GB totaal)
Gigabyte GTX460OC 1GB (de eerste versie, nu ~ 1,5 jaar oud. (in dit topic, videokaart1)
Coolermaster Realpower M620 (aanschaf, april 2008)
Windows 7 Professional x64 engels, MSDN

En mijn test systeem, die ik de laatste tijd o.a. gebruikt heb om Windows 8 mee te proberen (in dit topic systeem2)

Asus Crosshair (de oude, AM2 dus)
Athlon 64 X2 5200 (niet overgeclocked, stock koeler)
2x2GB DDR2-1066 GEIL Black Dragon EVO ONE
XFX 9800GTX 512MB (in dit topic videokaart2)
Corsair VX450
Windows 8 Developer Preview x64

Goed, afgelopen zaterdag wilde ik de Battlefield 3 beta testen. Hier had ik op systeem1 een driver update voor videokaart1 nodig, ik draaide nog altijd 258.xx

Driver geupdate naar 280.26, niet geherstart, zonder problemen BF3 gespeeld. Zaterdagavond kom ik thuis en wil BF3 weer even spelen, ik start Origin (tegenhanger van Steam volgens mij), vervolgens join ik een server: bluescreen, 0x000000116 nvlddmkm.sys

Systeem geherstart, kiezen voor Normaal starten, direct na het starten (voor dat ik in het inlogscherm kom) weer dezelfde bluescreen.

Opnieuw gestart, veilige modus in, driver verwijderd (280.26 schijnt niet echt stabiel te zijn, na wat zoeken op Google, volgens velen zou de 266.58 de laatste stabiele zijn).

Systeem geherstart zonder problemen, kom in inlogscherm, kan inloggen, netjes op de desktop, alleen met een resolutie waar je spontaan koppijn van krijgt. De 266.58 driver gedownload en geinstalleerd (eerst wat gezeik omdat Windows zo nodig z'n eigen driver wilde installeren voor de videokaart, dit dicht gezet dmv local policy). Dus de 266.58 geinstalleerd, herstart > zelfde bluescreen

Had er na een paar keer proberen genoeg van en heb het gelaten voor wat het is. Systeem begon toch traag te worden dus zou zondag wel een herinstallatie doen.

Gisteren heb ik dus een backup gemaakt van savegames die ik wilde bewaren (natuurlijk vergeet ik de save van Minecraft ) En heb Windows opnieuw geinstalleerd, geen enkel probleem. Moederbord drivers geinstalleerd, de 266.58 drivers geinstalleerd, herstart > zelfde bluescreen

Gelukkig had ik systeem2 nog staan om het een en ander uit te sluiten en te testen. Videokaart1 driver op systeem1 verwijderd en videokaart2 in systeem1 gezet, opgestart, dezelfde 266.58 driver geinstalleerd, herstart, niets aan de hand, alles draait als een trein.

Nu komt het, videokaart1 in systeem2 gezet, opgestart, dezelfde 266.58 driver op usb-stickje gezet, geinstalleerd, herstart, geen enkel probleem, alles draait prima. 10 minuten Furmark, videokaart tikt de 80 graden aan, niets aan het handje, zo stabiel als wat.

Videokaart2 driver op systeem1 verwijderd, videokaart1 terug geplaatst in systeem1, opgestart, dezelfde 266.58 driver geinstalleerd, herstart > zelfde bluescreen

Videokaart1 weer terug in systeem2 gezet, geen enkel probleem, rete stabiel, niet omver te krijgen.

Wat ik ondertussen al geprobeerd heb:
- videokaart uit ander systeem getest en andersom, geen enkel probleem (zoals verhaal hierboven)
- van systeem1 alles los gehaald wat ik niet nodig heb met opstarten (een enkel reepje geheugen, alle casefans los, fancontroller los, dvd-fikker los, 2e hardeschijf los, front usb, audio en e-sata los, zelfde bluescreen
- De Corsair VX450 uit systeem2 in systeem1 proberen

Wat ik nog ga proberen
- De Corsair VX450 uit systeem2 in systeem1 proberen

Als iemand nog meer ideen heeft, of een vergelijkbaar iets zelf al eens meegemaakt heeft, ik hoor het graag, ik was eerst bang dat de eerste GTX460 de oven in gaat, maar dat lijkt me wel heel snel, zag hem gisteren tijdens Furmark pas voor het eerst boven de 62 graden uit komen.

Note: dit systeem (systeem1)heeft zo'n 1,5 a 2 jaar stabiel gedraaid, de voeding is het enigste wat van m'n vorige systeem over is. De laatst ondergane upgrade was het 2e setje 2x2GB DDR3-1333 OCZ Gold, 2 maand geleden


EDIT: de Corsair VX450 aangesloten op systeem1, resulteert in dezelfde bluescreen
 
Laatst bewerkt:
Dank, dat ga ik vanavond even proberen! In de comments van dat artikel staat ook het volgende vermeld: "Windows Vista 32 bit fix: Uninstall Windows Hotfix KB952287.....something rouge with that update....mine runs fin now".

Mochten de oplossingen in dat artikel niet helpen probeer ik die ook even, misschien werkt ie voor Win7 x64 ook wel :)
 
Dus, heb eindelijk tijd gevonden (herfstvakantie :D ) om even flink te gaan troubleshooten. Helaas werkt de fix waar ronnie1 naar linkte niet. Met een wat oudere versie van de nvlddmkm.sys die ik van m'n ouders pc haalde werkt de boel wel, maar zodra ik dan herstart blijf het scherm zwart na het starten van Windows, vlak voor het inlogscherm, wel signaal, scherm is ook aan, maar blijft dus zwart.

Die KB update waar in de comments over verteld werd staat niet geinstalleerd op mijn pc. Ben nu de oudste beschikbare driver, juli 2010, aan het downloaden, als dat niet helpt heb ik een hardware probleem en wil ik de voeding gaan uitsluiten, moet ik alleen een een stevige voeding zien te komen...

EDIT: driver geinstalleerd, 258.**, computer herstart > zwart scherm, geen beeld

Ik ga nu eens zien of ik een andere 12v lijn op m'n voeding kan pakken voor de videokaart, modulaire voeding for the win :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Deze fout is 'n grote ellende met nVidia grafische kaarten; in de loop der jaren ben ik er uren mee bezig geweest, maar soms zonder succes.
Toevallig dit: http://www.youtube.com/watch?v=CgGmcocj-WA al gezien ?

Het meeste succes heb ik gehad met onderstaande manier:
1) Rename nvlddmkm.sys to nvlddmkm.sys.old
2) Go into the nvidia directory and look for a file with a shorthand name for nvlddmkm.sys -- it's something like 'nvlddmkm.sy_'. Move this file to windows/system32
3) enter the cmd prompt and type:

'expand nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys'
4) Reboot

Maar ik geef geen garantie dat het bij jou werkt.....

Verder zoeken naar hardware problemen hgeeft geen enkele zin, of......koop 'n ATi-kaart.

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
ATI heet tegenwoordig AMD, en ik ben niet van plan terug te gaan naar hun videokaarten, heb vaak genoeg gezeur gehad met hun drivers, die zijn waar mogelijk nog erger. Heb tot nu toe dan, nooit problemen met Nvidia drivers gehad

Maar bedankt voor je reactie, ik zal zometeen de GTX460 weer even terug zetten en even proberen, heb een middagje gegamed op de 9800GTX :) Blijft een beest van een kaart

EDIT: na wat verder gekeken te hebben op youtube, lijkt het aan de videokaart zelf te liggen, mensen die echt al van alles geprobeerd hebben, dat ik niet geprobeerd heb omdat ik geen geldboom heb en niet zoveel onderdelen kan kopen waarmee ik componenten uit kan sluiten

Ben van plan gewoon een nieuwe kaart aan te schaffen en te hopen dat deze wel zonder problemen werkt....
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, uiteraard moet je het zelf weten.....

Ik repareer beroepsmatig PC's, en genoemde fout kom ik al sinds 2007 elke maand 'n paar keer tegen.

Ik heb wel genoeg hardware liggen om andere oorzaken uit te sluiten, maar een 100 % zekere oplossing blijkt bij nVidia niet voorhanden.

Succes met je nVidia-graka !

Greetz,

Harry.

Succes met je nVidia-kaart
 
Laatst bewerkt:
ronnie, dat veroorzaakte nu juist het hele probleem ;) Sinds ik de 280.26 drivers geinstalleerd heb lijkt het wel alsof die de kaart gesloopt heeft

Hoi !

Tja, uiteraard moet je het zelf weten.....

Ik repareer beroepsmatig PC's, en genoemde fout kom ik al sinds 2007 elke maand 'n paar keer tegen.

Ik heb wel genoeg hardware liggen om andere oorzaken uit te sluiten, maar een 100 % zekere oplossing blijkt bij nVidia niet voorhanden.

Succes met je nVidia-graka !

Greetz,

Harry.

Succes met je nVidia-kaart

Ik ben sinds 2007 lerende in de ICT. Ben in dit jaar begonnen met niveau 2, ik doe nu niveau 4. Heb door de jaren heen bij heel wat bedrijven stage gelopen, assemblage bedrijven en bedrijven met grote uitgebreide netwerken. En heb ook veel stage gelopen bij winkels waar ik voornamelijk pc's repareerde, ik heb daar de nodige kennis opgedaan, maar ik moet hier thuis dan wel het geld hebben om onderdelen te kopen om verschillende dingen uit te sluiten, want dat is het voornamelijk met troubleshooten. Probleem schieten, tot je een keer raak schiet en je weet welk onderdeel er kapot is. Voorlopig verdenk ik de videokaart, maar het vreemde is dat de videokaart wel zonder problemen in een andere pc werkt, zelfde besturingssysteem, zelfde driver versie.

Dat trucje met het nvlddmkm.sys bestand lijkt niet te werken helaas :(

Heb een GTX560 van Asus besteld, als die wel werkt, gaat de GTX460 terug naar de winkel voor garantie
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig verdenk ik de videokaart, maar het vreemde is dat de videokaart wel zonder problemen in een andere pc werkt, zelfde besturingssysteem, zelfde driver versie.
Ben het even kwijt !
De ene kaart doet het in een andere PC wél en de andere kaart in die ene PC niet ?!

Heb een GTX560 van Asus besteld, als die wel werkt, gaat de GTX460 terug naar de winkel voor garantie
Houd je ons op de hoogte ? :thumb:
 
Dat klopt ronnie, de GTX460 werkt in mijn test pc prima, in mijn dagelijkse systeem niet, ook niet met de voeding uit het andere systeem. De 9800GTX werkt in beide systemen perfect, ik snap het niet meer.

Ik hoop in ieder geval dat een nieuwe kaart het probleem oplost, anders verpats ik die wel weer door en koop ik een andere voeding :p
 
Dit is een screenshot van Speccy, op systeem1 (dus mijn dagelijkse pc), met de 9800GTX uit systeem 2 en de Coolermaster Realpower M620 voeding

full.jpg


Handig programma trouwens, ik had normaal altijd Realtemp voor de processor temps en EVGA Precision voor de videokaart temps, dit is gewoon een alles in een duidelijk overzicht

EDIT: een uur en 3 kwartier later zijn de temperaturen iets gestegen, maar nog altijd ver binnen hun grenzen

34 voor de processor
36 voor het moederbord (southbridge)
61 voor de 9800GTX (is de fabriek af idle temperatuur)
27 voor de 500Gb hardeschijf
28 voor de 1000GB hardeschijf (beide schijven hangen voor 2x120mm ventilator voor in de kast)
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag mijn pc grondig schoongemaakt, de gehele behuizing ging uit elkaar, alle ventilators eruit gehaald en schoon gespoten met luchtdruk. Alle stoffilters schoon gemaakt. Mijn nieuwe 2TB dataschijf ingebouwd (de oude 1TB download schijf was vol :p ). En de Asus GTX560 DirectCU II OC geinstalleerd. Works like a charme! Heb hem nog niet belast, wel er al achtergekomen dat hij wat meer herrie produceert dan mijn Gigabyte GTX460 :eek: In rust is hij lekker stil, maar de ventilators maken op de volle 100% toch nog aardig wat dB's

Ik ben in ieder geval weer blij :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan