0x000000ed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mywings

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Help, ik krijg mijn PC niet meer aan de praat met de bovenstaande foutmelding en nog van alles tussen haakjes. Omdat ik na het opstarten van Windows steeds deze melding krijg kan ik ook niets invoeren of via de CD opstarten. Wie weet raad?

Welk besturingssysteem heb je?

Wijzig in BIOS opstartvolgorde, zodat cdrom als 1e opstart item staat.

Dan kan je in ieder geval de cd opstarten.

Heel belangrijk is welke tekstmelding je krijgt bij deze code.
Er zijn diverse mogelijkheden.
Kijk hier maar eens tussen om te zien wat voor jou van toepassing kan zijn.

Als aanvulling op jackall hier vnl. de Nederlandstalige site..

Nog steeds geen oplossing

Ben al uren op internet aan het zoeken naar een oplossing maar kom er niet uit. Krijg als tekst bij STOP 0x000000ED: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME en dan nog een heel verhaal. Kan ij opstarten kiezen voor set-op of BOOT MENU maar snap er niet veel van. CD pakt hij niet dus ik weet niet wat ik nog kan doen. Ben dan ook bang alle data kwijt te zijn. Het is gebeurd na installeren Windows update.

Dit foutbericht wordt mogelijk weergegeven doordat XP geen toegang kon krijgen tot het volume met de opstartbestanden.

Mogelijke oplossing:

• Gebruik de juiste stuurprogramma's voor de schijfcontroller.
  • Gebruik een 80 aderige ATA 100 / 133 kabel.

Start de pc op in veilige modus,
Combineer [windowstoets+r] -> typ: devmgmt.msc
Dubbelklik op Schijfstations
Rechtsklik je harde schijf -> navigeer naar het tabblad Stuurprogramma
Kijk hier welke datum er staat. Is deze van heel recente datum, verwijder deze dan en start opnieuw op.

Kijk anders of je een goede flatcable (een 80 aderige ATA 100 / 133 kabel) kan plaatsen

Dank voor reactie

Lees nu pas je bericht na een dag werken, waarvoor veel dank. 'k Laat snel weten of het tot resultaat heeft geleid.

Niet gelukt

Ben er net gelijk voor gaan zitten in de hoop eruit te komen met je aangegeven aanwijzingen maar helaas...ik kan nergens iets intikken. Als ik opstart in veilige modus gebeurt er niets...krijg een zwart scherm met een streepje (cursor) waarvan je zou zeggen dat je er iets kunt intikken maar nee hoor, 't reageert nergens op.

Bij het Boot Menu staat achter de Primary Drive 0: Hard Drive en daaronder bij Primary Drive 1: Unknown Device.

Wat kan ik nu nog doen?...wil in elk geval mijn bestanden nog over kunnen zetten.

Je zou hier de bootable cd van Minitool Partition Wizard kunnen downloaden, branden met BurnCDCC, pak het uit met 7-Zip.

Kijk hier hoe je een partitie moet activeren.

CD branden?

Dank weer voor je hulp, alleen doet mijn PC dus niks meer (inclusief CD brander) en vraag ik me af of ik een cd kan branden op mijn laptop.

Dacht dat je meerdere pc zou hebben. Kun je niet aan een vriend/kennis iets vragen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan