0x00000116 NLVDDMKM.SYS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lita112

Meubilair
Lid geworden
18 sep 2004
Ook hier het probleem met de videokaart. Bij normaal opstarten kom ik niet in windows maar krijg bovenstaand BSOD. (gebruik Vista 32bit)

Kom wel in veilige modus.

Drivers videokaart verwijdert (nvidia 9800GT), opnieuw opgestart weer BSOD.

In veilige modus laatste drivers geinstalleerd, na een herstart geen resultaat. Driver is niet geinstalleerd en gaat ook niet verder na de herstart.

Regcure geprobeerd, niet geholpen.

Kaart eruit gehaald, schoon gemaakt, teruggezet, nog steeds BSOD.

Vorige stuurprogramma terugzetten geprobeerd, helaas.

Herstelpunt van vorige week gepakt, nog steeds zelfde verhaal.

Geprobeerd windows te herstellen, maar blijkbaar is mijn Vista schijf niet meer helemaal goed.

Ik begin echter te vermoeden dat de kaart is overleden? Kan dit echter niet testen.

Iemand nog een goed idee?

Boot je pc in veilige modus.

Ga naar Windows/System32/Drivers en hernoem nvlddmkm.sys tot nvlddmkm.sys.old.
Ga vervolgens naar NVidia map en vind daar het bestand nvlddmkm.sy_
en kopieer dit naar windows/system32.

Bron : http://www.vistax64.com/vista-hardware-devices/41867-nvidia-bsod-nvlddmkm-sys.html#post1114101

je kan het ook in msdos doen met de functie Expand.exe

Code:
EXPAND.EXE nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys
Wanneer dit voltooid is moet je alsnog het bestand kopieren naar windows/system32/drivers

iig herstart de pc welke methode u ook gebruikt en het zou weer moeten werken.

succes
Byee VRC

Ga ik vanmiddag na het werk gelijk proberen!

Maar, maakt het in dit geval ook uit dat ik de nvidia driver al verwijdert heb?

Edit: Heb je oplossing geprobeerd, het cmd gedeelte is niet gelukt (moest namelijk ook als ik de link goed heb begrepen), maar het hernoemen ging prima!

Kan nu weer gewoon opstarten en ga zo de nieuwe driver installeren (had toch nog wat nvidia restjes staan, die nu verwijderd)!

Toppie!!!!

Edit 2: HUIL! Netjes alles gedaan, windows besluit vervolgens zelf een driver te installeren en boem, zelfde probleem weer!

Verwijder ik die en wil ik een nieuwe installeren (van de nvidia site) dan detecteerd die geen videokaart en kan niet geinstalleerd worden!

Laatst bewerkt:
Mag geen nvidia driver installeren voor ik windows een driver heb laten installeren (want het programma ziet m'n kaart dan niet), maar bij een herstart weer zelfde bsod...

Edit:

Nu bezig Vista opnieuw te installeren.

Laatst bewerkt:
Goed, uiteindelijk pc maar naar pc boer gebracht. Zij hebben eigenlijk hezelfde gedaan als hier werd aangeraden.

Pc terug, werkt 3 dagen en nu begint hetzelfde gedonder weer minus het blauwe scherm.

Ik snap er werkelijk geen biet meer van!

Driver word door windows automatisch opnieuw geinstalleerd na verwijdering, pc loopt daarna weer even goed om vervolgens nu ineens geen video output meer te geven!

Iemand nog een idee???

Het werd gister avond/nacht nog weer een tikje erger.

Geen bsod meer, maar vastlopers, artifacts (in illegaal spel) en daarna zelf tijdens simpel gedownload filmpje kijken. Dan knippert het beeld, doet dit een paar keer en herstelt zic. Vervolgens sloeg de boel compleet vast.

Net weer bij pc boer langs geweest, ati 5770 erin en die ga ik over dit weekend testen.

Edit: gaat goed tot nu toe!

Laatst bewerkt:
ja dat wou ik net aanraden.
hup weg met die kaart en een nieuwe erin :D

De nieuwe nu twee dagen kunnen testen, nog geen gedonder. Moet ik wel bij zeggen dat ik nu draai op de meegeleverde driver. Die ga ik vanavond updaten evenals sp2 voor vista en directx11.

Loopt tot nu toe stabiel, geen bsod meer gehad. Zit nog te wachten op de uitslag over de oude kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan