0x80042109 code bij Outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Hallo,

Via ziggo webmail kan ik gewoon mail versturen maar via Outlook 2010 weer niet.
Ik krijg constant foutcode 0x80042109. Ik heb wel Mcafee Virusscan plus, maar poort 25 staat gewoon open.

smtp.ziggo.nl gebruik ik als uitgaande smtpserver.

Overigens kan ik wel gewoon mail ontvangen.

http://support.microsoft.com/kb/813514/nl opties hebben niet geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Meestal is het toch dat dan de gegevens van het account niet goed zijn ingevuld.
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl
emailadres goed?
wachtwoord enzo goed?

Je kunt ook nog de poort 25 op 587 zetten maar dit werkt niet altijd.

Hier staat nog het een en ander http://support.microsoft.com/KB/813514
 
Alles wat jij hebt voorgesteld had ik inderdaad gedaan. Bedankt voor je reactie.

De link had ik zelf al gezien, zie mijn eerste post.
 
Laatst bewerkt:
het ligt overigens ook niet aan McAfee virusscan 2010, deze heb ik gedeinstalleerd, en alsnog kreeg ik de melding...

Ligt het misschien aan outlook 2010? In Outlook express (m.a.w. Windows Live mail krijg ik een socket error)
 
Laatst bewerkt:
ben voor 8 euro geholpen door ziggo (Service +)
Die hebben me via TLS verbinding en poort 587 laten connecten.

Het werkt, neemt niet weg dat ik vreemd vind dat poort 25 en beveiligde verbinding geen niet meer werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan