0x8007003b foutmelding en trage verbinding door verzendings-offload ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLupu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2016
Berichten
4
hallo,

sinds enige tijd heb ik last van trage data overdracht met mijn laptop.
en gisteren kreeg ik de foutmelding 0x8007003b bij het kopiëren van bestanden.
meestal komt de trage overdracht voor bij communicatie met mijn NAS (synology) maar incidenteel lijkt het ook voor te komen bij mijn laptop (nieuwe toshiba satellite met SSD) als ik lokale bestanden probeer te benaderen. Het duurt dan soms minuten voordat er verbinding is, en dan gaat het weer even (kwartier) goed, maar vervolgens zelfde probleem.

Nu zag ik op een ander forum de volgende link met betrekking tot windows 8.1 met hetzelfde probleem. zelfde foutmelding en zelfde trage netwerk probleem.

nu kan ik alleen de voorgestelde oplossing die op het andere forum bleek te werken niet terugvinden in windows 10. weet iemand waar ik dit kan oplossen binnen windows 10?

http://www.synology-forum.nl/windows/netwerkfout-0x8007003b-na-upgrade-windows-8-pro-naar-8-1-pro/

voorgestelde oplossing in ander forum:

Kijk eens naar de eigenschappen van je W8 netwerk-adapter daar staan de volgende opties:

Grote verzendings-offload (IPv4)
Grote verzendings-offload v2 (IPv4)
Grote verzendings-offload v2 (IPv6)

Alle 3 de opties uitzetten en reboot hierna je PC (voor de zekerheid) en test opnieuw.

Bron: http://www.synology-forum...ieren-naar-nas-erg-traag/
En daar komt de foutmelding 0x8007003b ook in voor, lees maar even door, wie weet




thankx
Leon
 
Nu ben je niet erg duidelijk, maar ik neem aan dat je geen geen idee hebt waar je die Jumbo Frames (= "Grote verzending") instellingen kunt doen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
(Oftewel: Apparaatbeheer starten)
Onder Netwerkadapters, dubbelklik op de netwerkadapter die je effectief gebruikt en ga naar tabblad Geavanceerd.
Kijk welke opties je daar hebt. Doorgaans zijn er altijd wel opties m.b.t. Jumbo Frames, offload of niet etc.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

daar zat nou net het euvel.. netwerkadapter instellingen had ik gevonden en dan krijg ik de opties zoals bij de bijlage..

en toen hield het bij mij op

printscreen netwerkadapter.jpg
 
Dan kan jouw netwerkadapter helemaal niet de zaken waar in die link over gesproken worden. Oftewel: Die tips helpen jou niets.
Ik vermoed trouwens dat die instellingen doorgaans alleen in bedrade netwerkadapters beschikbaar zouden kunnen zijn, niet in draadloze: In mijn bedrade netwerkadapter zijn inderdaad mogelijkheden voor Jumbo Frames etc., in mijn (geavanceerde) Archer T4U draadloze adapter zijn dergelijke instellingen helemaal niet mogelijk/beschikbaar.
Zie (bijv.) deze posting waar duidelijk is dat de opties die je noemde wel bestaan, maar alleen in bedrade netwerkadapters.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
waar zou het probleem dan aan kunnen liggen?
enig idee waar ik kan zoeken ? of hoe ik erachter kan komen waar de fout zit.

netwerkverbinding is goed, zit 5 meter van mijn draadloze glasvezel router vandaan zonder muren.
 
Wat bedoel je in je starposting met:
maar incidenteel lijkt het ook voor te komen bij mijn laptop (nieuwe toshiba satellite met SSD) als ik lokale bestanden probeer te benaderen.

Ik begrijp niet of je hier nu bedoelt of je gewoon bestanden van op die satellite bestanden wilt benaderen die op de satellite zelf staan (op de lokale C: , D: etc. partitie) of dat je (toch) op het netwerk gedeelde bestanden bedoelt?

Tijs.
 
ik bedoel inderdaad de bestanden op mijn satellite laptop.

het scherm freezed dan (er komt op de werkbalk te staan (Reageert niet) ) en na een paar minuten schiet hij meestal verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan