0x8007045d, harde schijf overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mm78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2012
Berichten
2
Wie kan mij helpen?
Ik heb een Seagate Barracuda 7200.11 externe harde schijf 500Gb, ingebouwd in een behuizing van Datatech. Hier staat 465Gb aan documenten op, films, foto’s en overige documenten. NTFS schijf.

Laatst deed mijn Windows 7 laptop vreemd, ik dacht: even mijn foto’s veilig stellen op mijn externe schijf. Heb ze niet gekopieerd, maar geknipt en geplakt om ook wat geheugen vrij te maken op de HD van mijn laptop.

Nu wilde ik mijn foto’s op (nog) een andere schijf (USB stick) plaatsen, voor het geval dat de Seagate het ook zou gaan begeven. Dit is gelukt, op 4 mappen na. En je raadt het al, dit zijn zo’n beetje de belangrijkste foto’s die ik heb… Dit is een kleine 20 Gb bij elkaar.

Het ging steeds moeizamer, langzamer tot de foutmelding 0x8007045d, fout in i/o apparaat. Na wat gegoogle heb ik een andere USB poort en kabel geprobeerd, dit had geen effect. Toen schijfcontrole uitgevoerd incl. repareren, blijft bij zo’n 80% hangen, dus dit lukt ook niet afdoende.
Als ik de schijf aan mijn XP Desktop hang, gaat ie automatisch alles afspelen, als ik dan op annuleren druk, geeft ie de foutmelding: Uitgestelde schrijfbewerking i: is mislukt, bestanden zijn verloren gegaan.

Heb met het programma Recuva bestanden proberen op te halen (je kan precies de mapjes aanklikken die je gecovered zou willen hebben , maar dan krijg ik bij het ophalen ook de melding dat dit niet lukt door een fout in een i/o apparaat.
Als ik de schijf aan mijn laptop hang, zie ik wel de schijf en de mappen. Het duurt wel een paar minuten voordat de inhoud van een map zichtbaar wordt en een bestand openen duurt nog langer, dit heb ik maar geannuleerd.

Mijn vragen zijn: is een externe behuizing nog een idee (als ik logisch nadenk, ligt het probleem daar niet). Is chkdsk i: /r nog een optie (is toch hetzelfde als de schijfcontrole onder Windows?). Zou een ander recoverprogramma nog een optie zijn (get data back, pc inspector of zoiets)? Is een harde schijf convertor (ong. 20€ bij Conrad) nog een optie of moet ik op zoek naar een datarecovery bedrijf om de schijf te laten repareren?
Wat is wijsheid? Ik hoop dat iemand nog iets weet. Er is een hoop te vinden over foutmelding0x8007045d, maar allemaal net iets anders dan mijn probleem. Alvast bedankt voor eventuele tips!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm ja, het is lastig daar op afstand iets over te zeggen! De datatransfer is middenin ergens opgehouden lijkt het, en dan houdt de schijfsoftware de schijf a.h.w. "bezet".
En helaas was het vroeger makkelijker dan tegenwoordig om m.b.v. een disk-tooltje een "clear-in-use" uit te voeren, want ik denk dat dat bij jou aan de hand is. Ik heb zelf ook zo'n schijfje en ik zoek ook naar "het juiste tooltje" en/of de juiste handelwijze.

W7 (en XP ook geloof ik al heet het daar anders) heeft een mogelijkheid die heet "Take Ownership" waarmee je bestanden die onder een andere versie zijn aangemaakt je kunt toe-eigenen. Daar zou je misschien iets mee kunnen doen.

Als ik jou was zou ik:
- de schijf uitbouwen en stroomloos laten voor een uurtje (als hij helemaal is afgekoeld kan dat ook schelen)
- die schijf inbouwen in de desktop (als je die mogelijkheid hebt is dat aan te bevelen, je kunt net iets meer) en dan eens verder kijken.

Mij is gebleken dat je toch meer recovery mogelijkheden hebt als de dubieuze schijf aan een interne ide/sata poort hangt.
Ik ga eens zoeken op de desktop (zit nu op mijn laptoppie te werken) wat ik aan programma's en mogelijkheden gevonden had.
Maar ook ik ben er nog niet uit, mijn (ssd) schijf houdt zijn in-use conditie nog steeds vol...
 
Laatst bewerkt:
OK, bedankt voor je snelle antwoord. Nu nog een vraagje: Die externe schijf zit met die rood, geel en zwarte kabel en met een rode wat dikkere kabel op de USB printplaat. De rood, geel en zwarte kabel wijst voor zich in mijn desktop, maar vervangt die rodere wat dikkere kabel die breede stekker die 'normaal' aan een HDD zit? Weet niet zo goed waar ik deze op het moederboard moet pluggen...
Er kan wel weer zo'n breede stekker op de USB printplaat geplugd worden, is dit dan de bedoeling?

Alvast bedankt!
 
Als ik het goed begrijp zit je harde schijf met een sata aansluiting vast? Zo dus? (scrol naar onderaan, recher schijf)
De grote aansluiting links is de voedingsspanning en de kleinere aansluiting met de (in dit geval) rode platte kabel is de data aansluiting.

Als dit klopt kun je de stekkers er uit trekken en de harde schijf in een pc inbouwen als die een vrije sata aansluiting heeft - een vrije voedingsaansluiting is meestal we voorhanden. Daar met een geschikte kabel aansluiten en je kunt gaan testen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan