1/2 werkgeheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

probetrotter

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
hallo

mijn 'oude' pc (win98 400mhz 8mb videokaart) had orgineel een werkgeheugen van 64mb.
2 jaar geleden heb ik er 128mb bij gezet(dane elec pc 133 Dimm 8x16 enz enz) en dat werkte prima maar op den duur kwam ik weer werkgeheugen tekort. Nu heb ik zojuist voor de 2de keer (weer 'n andere) een extra geheugenmodule bijgeplaats van Kingston (KVR133x64C2/128) en opnieuw komt mijn geheugen max. tot 256 mb. Het lijkt of de module maar 64mb is. Bij die andere 2 geheugenmodules zitten 8 zgn zwarte transistoren(of wat 't ook zijn mag, je weet wat ik bedoel, hoop ik;) ) maar bij die Kingston, en die 1ste ook zaten er maar 4. De verkoper zei dat dat nix uit moet maken, wie zit er fout en hoe los ik dit op?::(

groetjes probetrotter

Het aantal chips op de geheugenmodule zegt niets over de daadwerkelijke hoeveelheid geheugen.

Misschien is t een ander probleem.
Elk moederbord kent een maximum aan bij te prikken geheugen. Het lijkt erop dat je moederbord niet meer ondersteunt dan 256 mb!

Maar jouw conclusie kan ook waar zijn -> je kunt dit testen door de andere, eerdere geplaatste module eruit te halen en kijken wat je systeem aangeeft.

Misschien is er een firmware update die het maximum geheugen veranderd, maar wees hier wel voorzichtig mee.

Succes! :thumb:

20/21 eeuw

Het probleem is opgelost.Mijn pc is nl al bijna 7:8-0: jaar oud. De nieuwe geheugen modules van 128mb pc133 die uit 4 chips bestaan zijn te modern voor mijn pc en daarom leest hij maar de helft v.d capaciteit. Ik heb inmiddels bij mijn 'oude' winkel 'n andere(oudere 8chips) module gehaald. :thumb:

groetjes probetrotter:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan