1,5 TB FAT32 schijf omzetten naar NTFS hoe lang duurt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Er staat veel op dit forum geschreven over het converteren van fat32 naar NTFS en andersom. In alle posts valt mij op dat er negens (naar mijn mening) bij staat hoe lang het duurt om bijvoorbeeld 10 gb fat32 om te zetten naar NTFS...

Aangezien ik een externe schijf van 1,5 TB (fat32) heb met 1 TB aan gegevens erop voornamelijk films zou ik graag willen weten hoe lang dit duurt om deze op NTFS over te zetten?

Het verliezen van de gegevens neem ik op de koop toe gezien ik een usb 2.0 aansluiting heb en backuppen naar een andere schijf mij te veel tijd kost.

Wie weet hoe lang bovenstaand proces duurt?

Gr. Dirk

Hoelang het proces duurt is ook afhankelijk va je systeem en de schijf lees/schrijf snelheid.

Converteren van NTFS naar FAT32 is niet mogelijk zonder data verlies, alleen van FAT32 naar NTFS. Al je van NTFS naar FAT32 terug wil, zul je de schijf moeten formatteren.

Mijn systeem is een laptop met onderstaande specs:
Externe schijf is de Medion HDDrive 2 GO Ultra Speed als het een 5400 is of een 7200 toeren weet ik niet... is hier achter te komen ook wat de schijf en leessnelheid is....

Acer Aspire 7739Z
Processor Intel(r) CPU P6200 @ 2.13 GHz
Gesinstalleerd geheugen (RAM) 4.00 GB
64 bits besturingssysteem

Als de gegevens gemist kunnen worden is het simpel. Formatteer de schijf dan in NTFS (quickformat). Dat is het snelst.

Met conversietijd hou ik me zelf nooit bezig. Is toch maar eenmalig. Je zet zoiets aan overdag en morgen zal het wel klaar zijn. Zien we dan wel verder.

Bedankt voor jullie reacties zal van de gegevens wel eerst een backup maken en dan format naar ntfs

Ik heb een Tip voor je dirkdrent, Als je je externe hd wilt gebruiken als mediadisk dan zal ik hem in Fat32 laten want een mediadisk HD ondersteunt niet NTFS! Wil je je externe hd alleen bij je pc gebruiken dan kun je gerust NTFS gebruiken. En nog een TIP, wil je snel kopieren/verplaatsen zorg er dan voor nadat je de schijf in NTFS hebt geconverteerd dat Map en bestandscompressie uitstaat (Deze Computer / <Extern HD> /Eigenschappen ) Verplaats/Kopieer je sneller bestanden en is je cpu gebruik ook fors lager. En als je bestand(en) wegschrijft dan het bestand/map Deselecteren (Opdracht geven waar het heen moet en dan dat geselecteerde los laten) Scheelt ook weer paar MB aan snelheid. En Gebruikt Teracopy voor verplaatsen en kopiëren van bestanden. Werkt/Is veel beter dan de Windows Verkenner => http://www.codesector.com/teracopy.php
Tray It!!! je zult niet teleurgesteld zijn.

Have Fun!

Have Fun

Thanx voor de vele tips... Ik heb een Mede8er als mediaplayer waar ik mijn externe HD op aansluit via usb. Begrijp ik het goed dat de mediaplayer geen NTFS kan lezen?

Dat heb je correct. Mediadisks kent NTFS niet. Alleen als je hem aan je pc koppelt en zo laat of alleen bij je pc gaat gebruiken dan kan je gerust NTFS gebruiken. Als je mediaspeler aan je TV bijv. aan zal sluiten dan wordt de inhoud dus niet herkent. dat kan je zelf uittesten of je mediaspeler het ondersteund door het te formatteren en te converteren naar ntfs en 1 Videobestand (Iets wat je mediaspeler ondersteunt) kopieren en proberen af te spelen op bijv. op je tv. Als het lukt dan kan je mediaspeler ntfs aan. Tot zo ver ik weet ondersteund een ''gewone'' mediadisk geen NTFS! Alleen FAT 16/32 het kan zijn dat er intussen een Upgrade is gebeurd. Hardware matig dus een Firmware upgrade waardoor hij het wel aan kan. FAT32 werkt wel prettig op zich alleen je zit aan 4 GB limit en je label wordt in Blokletters geschreven, ik vindt het persoonlijk geen ramp dat 4 GB Limit , ik heb zelf geen videobestanden van 4 GB.
Heb je vragen dan hoor ik het wel van je..

Laterz !!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan