1 account op pc, met wachtwoord gelijk inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker78

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Berichten
428
hallo,
ik heb op mijn laptop 1 account en heb geen wachtwoord.
(dit heb ik omdat ik gewoon 30sec kan weglopen tijdens het opstarten en dan weer terug kon komen en hij staat gelijk aan)
maar nu met netwerk dingen moest ik persee een wachtwoord op mijn account.
waar door ik (...) niet meer kan doen.
alluwel ik de enige ben op deze laptop en ik niet persee een wachtwoord wil vraag ik het volgende:
Kan ik op mijn pc met 1 account met wachtwoord instellen dat hij automatisch inlogt op dat account?
 
Nee,want dan zou dat wachtwoord ook nutteloos zijn.
Maar van wie moet jij een wachtwoord invullen????
 
Ja dat is mogelijk ga naar uitvoeren(toetsencombinatie windows logo + R) typ daar "control userpasswords2" of kopieer dit zonder " " vink hier deze optie uit: Gebruiker moeten een gebruiksnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken even jou accountnaam en wachtwoord opgeven als jij op toepassen hebt gedrukt, flola en je kan zonder dat jij wachtwoord hoeft in te vullen.

@Palomino

Denk van zich zelf:thumb:
 
@nicj56
Er is dan ook geen wachtwoord meer.
Dat heb je dan uitgeschakeld.
Dus klopt het wel wat ik zeg.
 
Het dan geen zin maar als hij dat perse zo wilt kan hij dat toch doen met mijn optie?
 
Hoi beste Helpmij'ers,
maar nu met netwerk dingen moest ik persee een wachtwoord op mijn account.

volgens mij bedoelt TS dat hij een w.w. moet instellen omdat hij een of meerdere pc's in een thuisnetwerk wil benaderen, dan moet je idd een w.w. op je account aanmaken anders werkt dat niet.
 
Laatst bewerkt:
die boven mij heeft gelijk,
maar ik dacht dat het onzin was om dat uit te leggen.
mijn vaders XP pc wil soms verbinden met mij en ik met hem want dan kunnen we bestanden delen van de pc's en dat is handig 500gb extra ruimte ook wel.

maar voor dat heb ik een wachtwoord op me pc nodig, maar ik hoef het eigenlijk alleen om dat netwerk werkent te houden maar opzich bij het opstarten van de pc hoef ik het niet.

@eerste reactie volgens mij
het wachtwoord is dan niet nutteloos als de (admin) gewoon het wachtwoord niet wil invoeren als je dat niet persee wil. want net als wat ik boven zei: ik heb het alleen voor netwerk nodig
 
dus ik moet ze openbaar maken en dan heb ik geen wachtwoord nodig?

maar volgens mij lukte dit niet want dan staat op de XP pc ''geen machtiging etc. en dan kan niet worden uitgevoerd geen wachtwoord''

ik moet echt een wachtwoord hebben
 
Ik ook.
Geen wachtwoord nodig.
Ik kan zelfs op een pc komen waar een wachtwoord staat ingesteld.
Die van mijn vrouw,weet zij veel
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook niet zo moeilijk met een windows cdtje, of een default administrator accountje ;)

Start > Uitvoeren > control userpasswords2
hier wachtwoord instellen en klaar al weer :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan