1 adresstikker per adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

droogers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Hallo,

Ik heb een tabel met daarbij de namen en adressen van personen. Nu wil ik stikkers maken. Per adres moet er echter maar 1 stikker gemaakt worden. Op sommige adressen wonen echter meer mensen. Hoe krijg ik dit voor elkaar ?

Johan

Dat kun je met een goede query voor elkaar krijgen.
Maar zonder de layout van de tabellen in je database wordt het moeilijk om je daarmee te helpen...

Heb je de personen en de adressen in dezelfde tabel zitten of in twee tabellen?

Welke persoon moet er op de eerste regel van het adres etiket komen als er meerdere personen op één adres wonen?

Hallo,

Ik gebruik 1 tabel. Deze tabel bestaat uit de volgende velden: Naam, Straat, PC, Woonplaats en Geboortedatum. De persoon die het oudste is in leeftijd moet op de stikker komen.

Johan

Met welk programma wil je deze stickers maken?

Word? Works? Access? Toevoegen vanuit je adresboek? Even iets meer informatie dan kunnen we denk ik gerichter helpen.

Sorry,

Ik was er vanuit gegaan dat je begrepen had dat ik de adrsstikkers in access wil maken.

Johan

Dan is het toch een kwestie van selecteren op leeftijd?

Je kunt ook via toevoegen de namen selecteren.

Als je vanuit je adresboek werkt voeg je de namen toe en doe je dit niet dan zul je inderdaad op leeftijd op of aflopend moeten selecteren.

Succes

Wat bedoel je met: selecteren op leeftijd ? Ik wil maar 1 naam per adres.

De persoon die het oudste is in leeftijd moet op de stikker komen.

Als de je de oudste selecteert, dan komt die toch automatisch op de sticker? Kan dit niet, dan zul je de namen van de personen die je op de sticker wilt hebben moeten toevoegen. Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet goed. Ik maak een adressenbestand en dan voeg ik de namen toe waarvan ik stickers wil hebben. Dat wordt dan uitgeprint en klaar is kees.

We begrijpen elkaar geloof ik niet helemaal goed. Mijn probleem is dat ik meerder personen heb die op het zelfde adres wonen. Als ik de gegevens uit deze tabel op een stikker zet dan dan wordt voor iedere record 1 stikker uitgeprint. Per adres kunnen dan meerdere stikkers voorkomen. Dit wil ik niet. Ik wil dat per adres maar 1 stikker wordt uitgeprint. De naam die op de stikker komt is dan van de persoon die het oudste is op dit adres. Ik hoop dat het zo duidelijker is.

Johan

misschien is dit wat je zoekt?
Opbasis van de query kun je dan je adreslabels maken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan