1 beep computer geeft geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Volumed

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
5
Hallo,

Mijn computer geeft 1 beep en geen beeld,ik heb opgezocht dat dit met de ram te maken heeft.
Ik heb 2 memory cards van 1 gb ik heb ze eerst alle twee er uit gehaald en er weer terug in gedaan dit werkte niet. Toen heb ik 1 card er in gelaten en de ander er uit en toen anders om de beide dingen werkten niet.

Ik had ook gelezen dat het met andere systeem device te maken kan hebben, Dus heb ik de video card ook er uit gehaald en de stroom er van af gehaald dit hielp ook niet.

Het laaste wat ik probeerde was de bios resetten door de battery er uit te halen en terug te stoppen na 5 minuten dit werkte ook niet.

Alsjeblieft help mij, Alexander.
 
Is dit 1 kort piepje of een lange? Ik heb zelf ook zoiets gehad, geheugen zat niet goed vast. Ik had elke 3/4/5 seconden een lange piep..
 
Mja... kan diverse oorzaken hebben, maar verschilt per moederbord. In de handleiding van het ding staat wat piepjes betekenen. In jouw geval blijkt geheugen de boosdoener.

Je hebt dus geprobeerd te booten met één van beide RAM modules, en je hebt ze ook beide geprobeerd? (in memory slot 1?) En heb je ze er goed ingezet? Je kan ze er bijna niet verkeerd in zetten, maar zaten ze goed in het slot gedrukt, en met de klemmetjes netjes vast?

Eerst nog even een andere vraag... wil je pc uberhaupt doorstarten, of valt hij uit? Dan zou het probleem ook nog in de voeding kunnen zitten. Heb je toevallig recent nog wat gewijzigd aan de hardware? Andere onderdelen ingebouwd?

Hoe zit het met je videokaart... is dat de enige die erin zit, of heb je soms ook nog onboard video op je moederbord? Je zou eens kunnen proberen om even helemaal zonder die kaart te booten. Zien wat er dan gebeurt.
Heb je geen onboard, kan je misschien even een kaartje van iemand lenen. Wat voor kaart dat is doet er niet zoveel toe, zolang hij maar beeld geeft. Kan je in ieder geval vaststellen of het probleem in de videokaart zit.
 
Sorry ik was dat even vergeten het is ëën lange piep, Hij start gewoon door maar geen beeld nee er is niks mee gebeurd geen eens verplaatst. Ik zal dat lenen dan wel eens proberen ik heb een Intel Core 2 32 bit ik weet niet welken serie.

En als die er toen goed in zal zitten weet ik al dat die anders zal reageren met heel veel piepjes want heb het eens gedaad heb alles in slot 1 geprobeerd.

Overal staat GIGABYTE TECHNOLOGY op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hm... als er wel wordt doorgestart, zal het wel niet aan het geheugen liggen. Dan volgt er meestal een BSOD (blue screen of death) en stopt hij er gewoon mee.

Ik denk eigenlijk meer aan de videokaart, of een power-probleem. Is de voeding wel zwaar genoeg om het hele systeem van power te voorzien?
 
Hij heeft jaren gewerkt, Het zou misschien kapot kunnen gaan is dit power oplosbaar of is de aanrading om naar een reperateur te gaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij krijg je bij kapot/niet/niet goed aangesloten geheugen geen beeld, tenminste ik niet.
En als je videokaart kapot is, kun je deze gewoon vervangen ;)
 
Ja zo weet ik het ook niet, is het nou wel normaal om een beeld te krijgen of niet..:confused:
 
Was hij kapot, of zat hij niet goed vast?

Mooi dat het is opgelost! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan