1 bepaalde kolom importeren vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Ik heb een vrij grote tabel (meer dan 8000 records), van producten. Nu heb ik van mijn leverancier een excel gekregen met dezelfde indeling als mijn tabel, maar met een extra kolom met aanvullende gegevens. Deze had ik graag in mijn tabel gekregen als aanvullend veld. Manueel inbrengen is niet meteen een optie. Kan iemand me soms vertellen of dit automatisch kan, of ik ergens 1 bepaalde kolom uit een excel kan toevoegen aan een al bestaande tabel?

Alvast dank!

Vanaf Acces 2003 kan je Excel spreadsheets koppelen. Maak een extra kolom aan in de tabel waar je die gegevens wilt hebben.
Koppel de spreadsheet en maak daarna een query om die extra kolom in je eigen tabel te vullen.

HTH:D

Hey Guus2005,

Alvast bedankt voor je reactie. Kan je me misschien ook vertellen hoe deze query er dan moet gaan uitzien, of wat voor type query dat is? Want ik heb nog nooit op die manier iets met query's gedaan, en weet ook niet precies hoe dat dan in elkaar zit.

Het is een update query voor de kolom (K) die je hebt toegevoegd aan je tabel, en die na bewaren leeg is. Stel jouw tabel is T en de gekoppelde spreadsheet noemen we S en beide tabellen hebben een ID veld. Het veld dat je uit de spreadsheet wilt overnemen heet ook K.
Dan krijg je
Code:
Update T.K = S.K from T, S where T.ID = S.ID
sneller maar iets ingewikkelder is
Code:
Update T.K = S.K from T inner join S on T.ID = S.ID
Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan