• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 bestand meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1967

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
hallo

ik heb een excel bestand met 52 tabbladen
in 1 tablad staat een horizontaal indeling van de uren 8:00- 17:00 per uur
en vertikaal staan een aantal namen (collegas)
men vul dan een adres is bv bij 10:00 tot 11:00 maar dat doet gebruiker 1
maar nu wil gebruiker 2 in het zelfde bestand voor een andere week of gebruiker ook iets in vullen

gewoonlijk zeg excel bestand is alleen te lezen
is hier een oplossing voor of moet ik dan toch aan een andere programma gaan denken om het te maken zodat meerdere gelijk in kunnen wijzigen?

wilbert

Bij het gelijktig werken met meerdere personen aan hetzelfde excel bestand, gaan er vroeg of laat problemen met de data ontstaan. Ik ben daar helemaal geen voorstander van, en hou er mijn handen van af.

edit: wat je wel kan doen is door elke werknemer een copie laten invullen van zijn sheet, en deze dan op het einde van de periode deze automtatisch laten samenvoegen in een masterbestand, en daarop verder werken.

Laatst bewerkt:
Je kunt bestanden wel 'delen' (in Excel 2007: Controleren -> Werkmap delen).

Als je dan wijzigingen opslaat (bijv. met [Ctrl]S) en iemand anders heeft ook lopen wijzigen en het heeft opgeslagen, dan wordt gemeld dat anderen ondertussen zaken toegevoegd of gewijzigd hebben, maar niet wat precies...

Natuurlijk moet je wel goed afstemmen wat er allemaal aangepast mag worden, want anders gooi je elkaars wijzigingen weg als je niet oppast.

Ik kan wel meedenken met de vorige poster dat het delen van een werkmap wellicht niet de meest gecontroleerde manier van aanpassen is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan