1 box werkt bij 5.1 en hoofdtelefoon werkt half

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Windows Vista

Geluid werkte altijd prima op de Home Cinema Set.

Nu niet meer. Er komt slechts geluid uit 1 box als ik via Winamp of Windows Media Player een MP3 afspeel.

Ook via mijn hoofdtelefoon komt het geluid (dat bij testen links zou moeten klinken) van rechts. Links hoor ik niets.

Wat nu?

Bijlagen

• Geluid.jpg
    Geluid.jpg
    28 KB · Weergaven: 28
Ja, dat is al nagekeken.

Zodra ik de balans naar links schuif hoor ik niets meer.
Ook bij de testen in dolby surround klinkt er slechts geluid uit 1 box.

Omdat het geluid maar aan één kant werkt bij de hoofdtelefoon en bij de externe aangesloten boxen, zal alle bedrading goed zijn.

Ik denk dat je geluidskaart ergens intern aan 1 uitgang defect is. Het plaatje wat je bijgevoegd had zegt niets, hier staat alleen dat het apparaat goed werkt wat driver of stuurprogramma's betreft. Maar als er een uitgangs ampje (versterkertje) defect is zal het apparaat volgens apparaat beheer goed werken.

Bedankt voor je reacties.

Het vreemde is: een filmpje van mijn fototoestel kan ik afspelen in Windows Media Player met geluid. Dit zelfde filmpje geeft geen geluid als ik 'm afspeel in Winamp.

Moet ik de geluidskaart vervangen? Hij is nog geen jaar oud..
Of kan ik nog iets anders proberen?

Wat je nog kan proberen is te kijken of de kaart goed in het slot zit.

Ook kan je in apparaatbeheer nog even proberen om de kaart te de-installeren en daarna opnieuw opstarten, zodat Windows de kaart opnieuw installeert.

Werkt dit allemaal niet, dan vrees ik toch dat je een nieuwe kaart moet kopen.

ik heb hier hetzelfde probleem alleen bij eem mp3 speelt de 1e keer met 2 boxen..
Is het nummer dan afgelopen dan schakelt die over op 1 box.
Echt heel vreemd.
Mischien kan iemand me helpen.

Ps. dit is ook zo bij de hoofdtelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan