• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 calculator naar meerdere resultaten en andere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RinuS2017

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2017
Goedemorgen,

Ik heb een calculatieschema maar wil die meerdere keren gebruiken en de resultaten in een lijst verzameld hebben.
Zie bijlage.
Denk dat ik ergens een beredeneringsfout maak.

Alvast dank voor jullie bijdrage.

Grt Rinus

Rinus, als je niet meer informatie verstrekt over wat je precies verwacht (bijvoorbeeld handmatig aangegeven in je voorbeeld) zul je weinig reacties krijgen.

Oeps, sorry verkeerd bestand meegestuurd.

Dank voor jouw attentie in deze , AlexCel

ik denk dat de vraag nu duidelijk is.

met vriendelijke groet,

RinuS2017

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat kan alleen met een macro

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$A$6" Then Cells(Target, 4) = [A3]
End Sub

Bijlagen

Hallo VenA,

dank voor jouw reactie. Als jouw bijgesloten doc gebruik werkt het precies zoals ik zou willen. Bedankt daarvoor. :)

Blijft er 1 probleempje over; ik kan de macro niet bewerken om toe te passen in mijn bestand. Lijkt wel of ie "beveiligd" is.

Ik krijg de melding"kan macro niet bewerken van verborgen werkmap, maak werkmap zichtbaar

Ik kom uiteindelijk wel in de macro, maar dan kan ik er niets mee, aanpassen dus

Heb jij enig idee waarom dat is?

Grt RinuS2017

Ik ken jouw document niet en weet dus ook niet waarom het niet lukt. Eerst maar eens niets beveiligen en verbergen?

1 calculator voor meerdere berekeningen

Hallo VenA,

bijgaand meer realistische opzet van mijn document.
In het document de vragen op sheet HIG
Ook de VBA aangepast naar deze situatie maar werkt niet.
Ik kan ook met F8 geen stap voor stap analyse doen.

Kan jij nog eens kijken voor mij?

Bij voorbaat (veel) dank.

Grt RinuS2017

Bijlagen

De code hoort thuis in de bladmodule van blad 'HIG'. Gebruik ook geen samengevoegde cellen in combinatie met VBA.

Hierbij screendump van VBA structuur

Ik weet niet waar ie anders moet staan.

Heb je ook oplossing voor de andere vraag, groen in HIG blad?

Grt Rinus

Bijlagen

• Prntsc helpmij.jpg
    Prntsc helpmij.jpg
    154,1 KB · Weergaven: 41
Dubbelklik op Blad6 (HIG) in de VB-editor en plaats daar de code. Zet de te zoeken gegevens gewoon achter elkaar dan is het probleem van de groene vraag ook gelijk opgelost. Anders moet je index en vergelijken gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan