• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 cel die weergeeft of bepaald zaken in de rij erboven aanwezig zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

benito

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2017
Goedemiddag, ik maak roosters voor personeelsleden en soms sloopt er een foutje in, graag had ik 1 cel die weergeeft of bepaald zaken in de rij erboven aanwezig zijn ( dus om te kijken of elke shift aanwezig is)

in bijlage een test document

dus in bv in cel B21 had ik graag geweten of alle shiften ( E / L / N ) in dezelfde rij B (erboven) aanwezig zijn. om dan zo naar recht door te trekken voor de beide weken.

Zo ben ik zeker dat elke shift bezet is...

Hopelijk is men vraag duidelijk; Ik ben geen excel wizard dus geraak er niet uit:(

Bijlagen

Kan je de vraag even in het Nederlands stellen? Of het in ieder geval aanpassen naar iets leesbaars.

Mogelijk bedoel je zoiets?
Code:
=(COUNTIF($B$3:$B$10;"E")>0)+(COUNTIF($B$3:$B$10;"L")>0)+(COUNTIF($B$3:$B$10;"N")>0)>2

COUNTIF() is in de Nl-versie AANTAL.ALS()

Merci Vena,

haha, mss niet goed nederlands maar je hebt men vraag goed begrepen en perfect beantwoord!!

bedankt voor de hulp!!

naadeg gaarg.

Je mag de vraag nog wel even op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan