• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 cel kleuren bij random waarde verderop in de rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kriskras84

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2016
Hi allen,

Ik kom er niet echt uit.
Ik heb een heel erg breed planningsbestand. Een simpele versie even in de bijlage.

Wanneer ik in één van de cellen tussen bijv. E10:S10 een willekeurig woord neerzet wil ik het liefst zien dat de cel met het tijdstip (c10) gekleurd word,
mèt behoud van wat er in staat.

Probleem waar ik tegenaan loop: - Ik kan de celkleur van c10 alleen laten veranderen wanneer ik een kleur koppel aan een specifiek woord (vb. het woord test) door bij voorwaardelijk opmaak de formule te gebruiken: =$E10$S10="test"

Kan ik de celkleur van C10 laten veranderen bij random elk woord of waarde die ik intik?

Bekijk bijlage Rijen.xlsx

Probeer deze formule eens bij voorwaardelijke opmaak:
Code:
=AANTALARG($E$10:$S$10)

Hmm krijg toch een gekleurde cel zonder dat er iets ingevuld staat.
Het leek te werken, de waardes in E10:S10 zitten echter gekoppeld aan een formule. Kan het daar aan liggen?

En: Kan ik deze formule ook makkelijk doortrekken naar beneden? Daarbij merk ik dat ie het niet meteen overneemt.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage TEST excel.xlsx
Probeer deze formule eens bij voorwaardelijke opmaak:
Code:
=AANTALARG($E$10:$S$10)

Dank Marcel!
De formule is wel wat ik zoek. Probleem is nu alleen dat de cellen in de rij gelinkt zijn aan een formule.
Het lijkt er dus op dat er in de cellen al een 'onzichtbare' waarde aanwezig is.

Zie bijlage. De cel is leeg (je ziet niks), maar toch kleurt het tijdstip. Hoe kan ik dat omzeilen?
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Hartelijke groet, Kris!

In dat geval kan ik deze VO formule aanbevelen:
Code:
=SOM(LENGTE($E10:$S10))

HI Marcel,

Ik heb de eerste 6 regels ingevuld met voorwaardelijke opmaak, en doorgetrokken naar de 1150 regels. Het werkt nu overal! Heel erg fijn!
Denk dus dat ik geholpen ben! DANK

gr. Kris

Kan ik een cel ook laten kleuren wanneer in dezelfde cel een woord / waarde komt te staan?
In de cel staat al een formule, dus 'leeg' is hij niet.
Ik gebruikte hiervoor de voorwaardelijke opmaak 'unieke waarden', maar bij twee eenzelfde woord ontkleurt het dus...
Hoe op te lossen?

gr

Je moet in je formule de eerste cel van je bereik gebruiken. In het voorbeeldbestand in post #4 is dat E2.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan