• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 cel meerdere opties

Status
Niet open voor verdere reacties.

steefjuh

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
dag luitjes

ik wilde in excel meerdere opties in 1cel doen(cel A). dus als ik op bijv. cel (B)druk in cel(A) een getal komt. En als ik op cel (C) druk dat dan een ander getal in cel (A) komt.enz.
of kan het in andere mogelijk heden? hoop wat informatie te krijgen.

alvast bedankt

Welkom op Helpmij

We kunnen je het beste helpen als de vraag duidelijk is. En dat ontbreekt hier een beetje. Een simpel antwoord is Ja het kan. Niets is onmogelijk.

Maar wat wil je nou precies? Ik kan dit lezen als een simpele Excel functie, maar dit kan ook tot VBA leiden. Kortom, wat komt er in cel B, wat komt en in cel C en als dat is ingevuld wat moet er dan in A komen?

Wellicht even een voorbeeldje toevoegen!

Ron

ik werk nog niet zo lang met excel maar ben bereid er veel voor te leren.Dus is dit best moeilijk voor mij dit uit te leggen.

ik heb 5 verschillende getallen.Ik wil al deze 5 getallen in 1cel hebben.Maar ik wil ervoor zorgen dat ik maar 1 willekeurig getal in de cel aan kan zetten. Zo kan ik 5 verschillende dakplaten gebruiken.

moet dit met vba? zojah kunt u me gemakkelijke uitleg geven heb er nog niet mee gewerkt.
dankje

ik heb 5 verschillende getallen.Ik wil al deze 5 getallen in 1cel hebben.Maar ik wil ervoor zorgen dat ik maar 1 willekeurig getal in de cel aan kan zetten. Zo kan ik 5 verschillende dakplaten gebruiken

Hier kunnen we wat mee. Dit klinkt alsof je data validatie kan gebruiken. Voor de 5 verschillende dakplaten zijn 5 verschillende waardes. Zet deze waardes bijvoorbeeld in kolom A, rij 3 t/m 7.
Dan selecteer bijvoorbeeld cel B2 en kies bij Data => Validatie
Bij de criteria selecteer lijst
En vul dan bij de bron in: =$A$3:$A$7 en dan OK
Als je nu op B2 klikt dan verschijnt er een selectie pijltje en dan kan je de juiste waarde kiezen

Ik heb dit voorbeeld toegevoegd

Ron

Bijlagen

heey dit werkt :D erg bedankt, nog ff wat aanpassingen en dan is het al bijna klaar. erg bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan