1 client traag? Rest snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Lo,

Ik heb sinds een week of 3 een router die ook fungeerd als Accesspoint voor het draadloos netwerk. Nu werkt dit allemaal prima, maar er is 1 client waarop het internet erg traag werkt.

De situatie voor vanmiddag was zo:

Router - Hub - 2 pc's

Dit omdat de kabels al zo lagen en ik geen zin om al die kabels door te trekken etc. Nu heb ik vanmiddag toch maar eens zin gemaakt en die pc direct op de router aangesloten... geen resultaat. Internet is nog steeds TRAAG daar.. terwijl ik met dezelfde kabel op mijn laptop supersnel internet heb?

Mijn broertje zat eerst op dezelfde hub ook met gewone snelheid. Heb ook al geprobeerd die pc op draadloos te zetten (Met wifi USB stickje) maar nog steeds traag..

Hoe kan dit komen? Ze zijn er hier heilig van overtuigd dat het door die router komt, maar dat kan dus niet want met diezelfde kabel op m'n laptop werkt het prima!

Heb op die pc al hitmanpro gedraaid, virussen gescand etc maar het mocht niet baten.

Iemand nog een tip? Of zal ik dat ding maar gewoon leeggooien....

Greetz,

Dennis

alle standaard grepen al uitgevoerd op die pc.
dus cookies tijdelijke internetbestanden prefetch map en ga zo maar door leeggemaakt.
Hoe staat die netwerkkaart ingesteld duplex of half duplex.
Is het een 100 of 10 bits kaart.
Wat versta jij onder traag?

Het is een 100 Mbit kaart, weet niet of hij op full of half duplex staat, zal nog ff kijken.

Denk dat het al gefixed is, maar ik juig niet te vroeg.. :p Er waren allerlei dingen ingesteld qua beveiliging die blijkbaar de boel nogal vertraagde, maar op die programma's zat een wachtwoord dus kon er niet bij.

Uiteraard heb ik het standaard werk al verricht: temps, spyware etc etc.

Wat ik traag vind? 1 minuut wachten op Hotmail terwijl het bij de rest van de pc's <5 sec is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan