1 computer heeft alleen lokaal verbinding met nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick1988

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Berichten
3
Goedenavond allemaal,

Sinds enkele dagen heb ik een nieuw modem van KPN ontvangen (de aanbieder van mijn internet, telefoon en televisie) omdat ik interactieve tv aangevraagd heb bij KPN bleek ik een nieuw modem te krijgen, namelijk de zogenaamde KPN Experia Box van het merk Thomson TG789vn inclusief draadloze verbinding,

Na alles keurig en volgens de handleiding van KPN te hebben aangesloten bleek alles goed te werken, mijn laptops (2 van de 3) werkte prima na het invoeren van de gevraagde PIN code en/of netwerksleutel. De ene laptop werkt op windows Vista en de 2e op Windows 7. De 3e laptop (welke dus niet werkt), heeft het tot voor het installeren van het modem altijd probleemloos gedaan en ook op andere draadloze netwerken werkt deze gewoon. De netwerkkaart is dus niet kapot.

Wanneer ik met deze 3e laptop zoek naar draadloze netwerken vind hij mijn Thomson router, en vraagt deze ook om een PIN code of als ik deze niet zo hebben een netwerksleutel. Na deze ingevoerd te hebben gaat de pc verbinding maken wat lukt, maar ik kan niet op internet. Door op netwerkcentrum te klikken zie ik de verbinding welke aangeeft deze soms aan: 'Toegang met beperkte verbindingsmogelijkheden' maar meestal 'Alleen Lokaal' door op netwerkcentrum te klikken zie ik 'onbekend netwerk' en staat er een KRUIS tussen 'onbekend netwerk' en het wereldbolletje met 'internet'... Ook door windows het probleem te laten oplossen werkt niet, de router opnieuw aan en uitzetten eveneens niet en na het uitschakelen van de Virusscanner (Avast) blijft het probleem... Alle PC's werken uitsluitend draadloos geen met kabel.

Ik heb totaal geen idee meer wat ik moet doen en ik hoop dat hier iemand is die me verder kan helpen,

Ik hoor graag van jullie,

Gr Nick
 
Hoi Nick

Ik weet niet zeker of ik gelijk heb, maar het zou kunnen dat je derde laptop hetzelfde ip adres heeft, of dat die laptop niet werkt met het soort beveiliging dat op je experia zit.

Ik raad aan, haal de code er heel even af om te testen.
 
Hoi Nick

Ik weet niet zeker of ik gelijk heb, maar het zou kunnen dat je derde laptop hetzelfde ip adres heeft, of dat die laptop niet werkt met het soort beveiliging dat op je experia zit.

Ik raad aan, haal de code er heel even af om te testen.

Goedemorgen,

Bedankt voor je reactie... Er zit gewoon een WPA/PSK2 beveiliging op de router en die zat er voorheen ook altijd op... Dit moet het probleem lijkt me niet kunnen zijn. Het ip adres weet ik niet hoe ik dit moet controleren (al lijkt me dit sterk aangezien de laptops voorheen ook alle 3 op dezelfde router zaten zonder problemen) maar hoe moet ik dit uitsluiten?

Alvast bedankt,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan