1 domein naam op 2 hosts?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saelath

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen vrij bedreven in het bouwen van sites maar nog niet zo thuis in servers/hosts/domein namen/etc.
Als goede hollander wil ik alles natuurlijk zo goedkoop mogelijk (lees gratis ;)) en ik weet wat de algemene indruk is: goedkoop/gratis is vaak niet goed en snel.
Maar omdat ik eerst het eea wil uitproberen voordat ik echt mn site(s) online gooi, wil ik dit eerst gratis doen.

Het volgende:
Ik heb een gratis domein naam bij .co.cc
Ik heb gratis webruimte bij 2 hosts (000free.com en 000webhost.com) en over beiden ben ik erg te spreken qua mogelijkheden en snelheid (gratis snelheid :d)
Mn site is een joomla site en beide hosts hebben de mogelijkheid om joomla te draaien.
Nu heb ik mn domein naam al gekoppeld aan 000webhost. Dit werkt allemaal goed.

Nu mijn vraag:
Wat gebeurt er als ik nu mn domein ook koppel aan 000free.com?
Naar welke host wordt er dan gelinkt?
Gaat dit conflicten geven?
Wordt mn site sneller geladen of juist niet?
En hoe kan ik bv mn domein naam loskoppelen van 1 host (dit is waarschijnlijk een specifieke vraag die ik aan mn host moet stellen en niet hier).

Groeten,

Erik.

zo verre ik weet kun je maar een domein aan een host koppelen hiervoor zou jee een andere domein moeten bestellen

Als je in de DNS 2 a-records hebt naar www.jouwsite.nl dan hangt het van de DNS server af waar de bezoeker naartoe wordt gestuurd (dus óf naar het ip-adres van host1 óf naar het ip-adres van host2).

Stel dat de DNS-server afwisselend het ip-adres van host1 en host2 doorgeeft, dan worden de bezoekers dus 'verdeeld' over host1 en host2. Ik denk niet dat je site daardoor sneller wordt, tenzij je héél veel bezoekers tegelijk hebt.

Tijs.

Dank voor de reacties.

Ik kan bij .co.cc de DNS-servers instellen.
Als ik het dus goed begrijp, bepaalt dat dus waar mn bezoekers heen gaan?
Dan zal ik gaan testen welke host het snelst/best is en die DNS instellen.
Bedankt zover en jullie horen van me!

Erik.

Zeer bedreven in het maken van websites. Weet je ook wat SEO betekent? Je vindbaarheid zal hier niet op vooruitgaan wanneer je 2 hosts gebruikt.
1. De ene dns server is de backup van de andere dns server.
2. Een dns server werkt met IP adressen.
3. Een domein naam kun je maar op 1 ip adres registreren, de registratie wordt opgeslagen in de dns server.
Mij lijkt het sterk dat dit mogelijk is. Al zou het mogelijk zijn, dan denk ik dat dit gezien wordt als misbruik. Als je server de traffic niet aankan, wordt het hoog tijd om te upgraden.

@pcschimmert

Ja wel zeer bedreven in het maken (lees: html, css, php, js, joomla etc bouwen van een site) maar niet in het plaatsen etc van sites.
Tot nu toe al mn sites lokaal gebouwd en uitgetest, sites voor anderen gebouwd welke zij plaatsen, maar wil nu dus zelf ook het eea plaatsen op het web.
Maar dank je voor de uitleg en ik zal daar zeker aan denken.

De vraag was dus vooral wat de combinatie Domein Naam en Host doet.

Groeten,

Erik.

DNS staat voor Domain Name Server.
Wij mensen kunnen niet zo goed nummers onthouden. Wanneer men een ip adres doorgeeft. ( een stom voorbeeld) 192.168.1.234, dan zijn we dit na 5 minuten alweer vergeten. maar www.google.nl wordt veel beter onthouden.

Wanneer men een webadres intikt wordt er eerst contact opgenomen met een dns server, de dns server gaat dan bij dit webadres het juiste ip adres opzoeken en je daarnaar toe doorsturen.

Nu kan het wel eens zijn dat een dns server om wat voor een reden dan ook, offline raakt. Daarom heb je altijd 2 dns servers.

Een ip adres wordt gekoppeld aan de domein naam. Het is niet mogelijk om meerdere IP adressen te koppelen omdat de combinatie IP/domeinnaam geregistreerd wordt en vast gezet wordt. Het is wel mogelijk om verschillende url's door te sturen naar 1 ip adres. Een voorbeeld: http://www.netground.nl/diensten/domeinregistratie/doorverwijzen.html

Nogmaals dank voor de reacties.

Ik heb ondertussen het eea getest en ja het werkt op de manier die je aangaf.
Bij .co.cc kan ik de DNS invullen en die bepaalt dan de host (gekeken naar bron etc van de site).
Ik heb nu mn snelste host gekozen en mn domeinnaam daarheen laten verwijzen.

Wat mij betreft is de vraag opgelost.

Groeten,

Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan