1 download niet op volledige snelheid, 2 tegelijk wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

markjevanloo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2001
Ik heb een heel vaag probleem, vandaar dat mijn titel misschien niet volledig/duidelijk is:

Sinds 2 dagen valt het mij op dat DU meter niet meer mijn gebruikelijke 28.1 kB aangeeft als ik aan het downloaden ben via IE of Opera.

Dus ik dacht: www.speedtest.nl, en wat bljkt, alles ( ping, upload ) is "goed", behalve de downloadsnelheid. Deze blijft bij de test steken op 20.2 KB. Dit noem ik echt geen breedband meer.
Een snelheidstest via internetten.nl bevestigt dit ook. Ik haal 189-191kbps.

En nu komt het: Als ik 2 downloads tegelijk aanzet, haal ik wel de maximale snelheid. Ook met Kazaa haal ik de maximale snelheid. Als ik naar een internetsite ga met grote plaatjes, dan wordt de 28.1 kB ook gehaald.

Met downloaden van 1 bestand echter NIET.

Het lijkt er dus op dat 1 download niet sneller meer gaat dan 22kB, maar een 2e wel de overige bandreedte aanvult.

Mijn provider Zonnet heeft me aangeraden om firewalls en virusscanners te verwijderen. Dit slaat natuurlijk nergens op. En ik heb op hun aanraden met netstat ook het e.e.a gecontroleerd. Ze raden me aan om www2.zonnet.nl/10mb.bin te downloaden. Hier kom ik dus ook niet hoger dan 22kB.
Ik heb ook maar als eerst een systeemherstel geprobeerd. Dit mocht niet baten.

Heeft iemand enig idee wat er loos is.

Specs pc:
Windows XP Professional, Zonnet "Breedband" Lite 256/64, Alcatel USB Speedtouch 330 modem ( de rood/paarse )

p.s Als ik niets doe op het net, dan is er ook geen download of upload waarneembaar.

Laatst bewerkt:
Heeft niemand een idee? Ik heb deze pc ook in verbinding staan met een andere pc, en als ik via de client wil downloaden, haal ik ook niet hoger dan 22.2.

Ik vind het zo vreemd omdat grote internetsites laden wel op volle snelheid gaan...., dat is toch ook downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan