1 email (alleen mappen) naar andere computer in het zelfde email account zetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfspeed

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Ik heb een vraagje.

1 email (alleen mappen) naar andere computer in het zelfde email account zetten ?

er zijn 2 computers. eentje is een oude computer en de andere is nieuw.
Bij die oude computers staan heleboel emails dat niet in nieuwe email staan.Want die oude email gebruik ik al dus verzondenberichten of zo staan niet in het nieuwe pc.

Nou wat ik wil oude pc wil ik niet meer gebruiken en de outlook bestanden (verzonden berichten/mappen etc..) naar nieuwe pc in outlook importeren. MAAR ik wil die nieuwe account(berichten) van die nieuwe pc niet kwijt want ik blijf op dit moment gebruiken die email adres dus er staan ook paar sommige verzonden berichten die al niet in oude pc staan.

Dus wat ik wil deze 2 verzamelen maar de nieuwe wil ik niet kwijt en ik blijf deze gewoon gebruiken.

Het is beetje moelijk maar ik heb ook geen idee hoe ik dat kan.
Alvast bedankt.

Standaard staan de Mail (zijn *.dbx bestanden) en het Adress Book (*.wab bestand) hier.

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Application Data\Microsoft\Address Book

Kopiëer beide mappen naar de nieuwe PC en importeer vervolgens vanuit Outlook Express de e-mail en het Adress Book.

De mail wordt erbij gezet,dus er wordt niets overschreven.

Je kunt natuurlijk ook nog even van de bestaande (nieuwe) mappen en Adress Book een
backup maken voor alle zekerheid ;)

Greetz

Bedankt voor uw antwoord.
hoe bedoelt u met
importeer vervolgens vanuit Outlook Express de e-mail en het Adress Book.

ik moet zeker die pst bestanden van die oude pc naar de het zelfde lokatie van die nieuwe pc kopieren plakken ? als het zo is dan vraagt het toch naar mij of ik wil overschrijven? nou dan als het overschreven is dan is toch berichten die in nieuwe account zijn , weg ?

Niet je 'oude' bestanden over de nieuwe zetten!!! Want dan ben je al je 'nieuwe' e-mails kwijt!

Je weet uit de posting van de vorige helper waar je de bestanden vinden kunt. Dat in het geval je Outlook Express gebruikt.
Omdat jij spreekt over .pst bestanden, lijkt het me dat jij eigenlijk Microsoft Outlook gebruikt, en dus niet Outlook Express. De MS Outlook bestanden bestaan normaal gesproken in
C:\Documents and Settings\[JeInlognaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Gewoon een nieuwe map ervoor maken op je nieuwe computer, spul erheen kopiëren, en dan in Outlook bij de import-actie bladeren naar die nieuwe map. Wil je een .pst importeren in MS Outlook, dan als te importeren bestandstype kiezen voor Bestand met persoonlijke map (.pst)
Dat zijn je Contactpersonen & e-mail.

Succes.

Tijs.

Laatst bewerkt:
oke nu is het een beetje duidelijk maar ik heb het nu gekeken en alle 2 zijn outlook express 6.

Nou wat ik nu doet

Via oude pc file-exporteren-berichten.
en ik heb die .dbx bestand gekopiert naar de nieuwe pc op een andere eigen map.

Via nieuwe pc file-importeren-berichten-outlook express 6- en dan blader ik die map .
daarna geeft het een foutmelding :
"kan geen berichten in deze map vinden of is er een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend.selecteer een andere map..."

?

Kopieer alle .dbx bestanden in een nieuwe map, dus inclusief folders.dbx.
Kies dan Bestand -> Importeren -> Berichten -> Microsoft Outlook Express 6 -> E-mail uit een OE6 archiefmap importeren.

Dan bladeren naar de map waar je zojuist die .dbx bestanden in gezet hebt. Je kunt daarna nog dingen kiezen die je wilt importeren en waarheen etc.

Tijs.

Nou hartstikke bedankt voor jullie hulp.Het is mij nu gelukt.geen enkel probleem gekregen.Ik ga dat later ook mischien microsoft outlook proberen.maar ga er vanuit als ik via outlook express 6 naar microsoft office outlook 2000 willen importeren ? want er zijn andere bestand system .dbx en .pst

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan