1 Factuurrnummer + Totaalbedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansspark

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2012
Berichten
103
Beste Forumleden,

In mijn-qryOpenstaandefactuur heb ik biivoorbeeld factuurnummer 2013-0012 (3 Factuurregels) met 3 bedragen van 72,60 euro.
Als ik een -Group By aanmaak (in de query) voor totalen/som dan fuctioneert mijn checkbox niet meer en dat vind ik juist zo makkelijk.
Ik wil nl. 1 x factuurnummer en het totaalbedrag zien wat de klant moet betalen zodat ik de checkbox kan aanvinken als de klant heeft betaald.


Vraag
Hoe kan ik mijn -frmOpenstaandefactuur: 1 x factuurnummer 2013-0012 en 1x het totaalbedrag krijgen?
Zie bijlage.

Groet, Hans
 

Bijlagen

  • test35.rar
    79,8 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Je formulier frmOpenstaandefactuur is geen formulier voor (openstaande) facturen, maar eigenlijk het formulier FactuurDetails. Je moet de tabel [tblfactuurregels] daar dus uithalen. Factuurregels zet je in een subformulier, niet in het hoofdformulier.
 
Beste Michel,

Bedankt voor je bericht.
Graag wil ik een overzicht maken van de nog niet betaalde klanten.
Ik heb de prijs TotaalinclBTW (factuurregel) uit mijn -frmopenstaandefactuur gehaald.



Vraag
Hoe krijg ik nu de totaal prijs van een factuur te zien in mijn -frmopenstaandefactuur?

Groet, Hans
 
Laatst bewerkt:
Een totaalprijs bereken je in de voettekst van het subformulier Factuurregels. En dat zie je dus terug op je hoofdformulier. Wil je het totaal opslaan, dan kun je een tekstveld op je hoofdformulier gebruiken dat je laat bijwerken vanuit je subformulier.
 
Beste Michiel,

Bedankt voor je bericht.

In het -frmfactuur en daarin een subformulier met factuurregels heb ik in de voettekst het toaal berekend.
Tot zo ver kan ik je volgen.

Nogmaals Iik weet niets van VBA en denk dat dit toch die kant op gaat.
Kan je me hiermee helpen?

zie bijlage

Groet, Hans
 

Bijlagen

  • test36.rar
    82,5 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
En toch is het relatief simpel. Een extra tekstvak op je formulier zetten met daarin als besturingselementbron de formule =[frmfactuurregels].[Form]![txtTotaal]. (Ik heb, voor de volgende lezers, het veld Text11 maar hernoemd naar iets dat een klein beetje beschrijvender is).
 
Beste Michiel,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb je oplossing zoals bovenstaand uitgevoerd.

Ik heb een veld daarvoor aangemaakt: Totaalinclbtw in de -tblFactuur.
Zie bijlage

Vraag.

Het totaalbedrag wordt niet opgeslagen in mijn -tblFactuur (mis ik toch nog de VBA-code, bij nabewerken denk ik)


Groet, Hans
 

Bijlagen

  • test37.rar
    90,4 KB · Weergaven: 12
Ik heb vandaag geen tijd om er naar te kijken; vullen van een tekstveld dat je wilt laten opslaan moet gebeuren vanuit een ander object dat de prijs (in dit geval) genereert. Het tekstveld met de totaalprijs moet gekoppeld zijn aan het tabelveld, anders wordt het niet opgeslagen. Dus als je het tekstveld hebt gekoppeld aan de tabel, en het wordt met de juiste waarde gevuld vanuit het veld Aantal en/of de keuzelijst met Artikelen, dan is het in orde.
 
Beste Michel,

Vlgs mij voldoe ik aan je eisen
Blijkbaar mis ik toch iets!

Ik wacht wel tot je weer tijd hebt.



Groet, Hans
 
Laatst bewerkt:
Is dat zo? Als ik in de tabel naar het teksveld [Totaalinclbtw] kijk, dan is dat niet-gebonden. Mij lijkt dat je dat moet koppelen aan [Totaalinclbtw]. En waarom je <frmFactuur> op <frmFactuur_invoer> zet is mij ook een raadsel...
 
Laatst bewerkt:
Met de juiste instelling, zou dit moeten werken:
Code:
Private Sub Aantal_Change()
If Len(Me.Aantal.Text) > 0 Then
    Me.TotaalexBTW = Me.Aantal.Text * Nz(Me.Prijs.Value, 0)
    Me.Recalc
    Me.Parent!Totaalinclbtw.Value = Me.txtTotaal * (1 + Me.Parent!Btw)
    Me.Parent.Recalc
    Me.Aantal.SelStart = Me.Aantal.SelLength
End If
End Sub
Berekent op basis van het ingevulde aantal het subtotaal ex btw uit in het subformulier, en berekent het totaal uit op het hoofdformulier.

Code:
Private Sub Prijs_AfterUpdate()
    Me.TotaalexBTW = Nz(Me.Aantal.Value, 0) * Me.Prijs.Text
    Me.Recalc
    Me.Parent!Totaalinclbtw.Value = Me.txtTotaal * (1 + Me.Parent!Btw)
    Me.Parent.Recalc
End Sub
Doet hetzelfde, maar dan op de gebeurtenis <Na bijwerken>, omdat je anders geen bedragaanpassingen kunt maken.
 
Beste Michel,

Bedankt voor je bericht.
Bovenstaande uitgevoerd maar ik zal wel weer iets fout doen want ik krijg een foutmelding.
Mijn kennis is te beperkt voor VBA :eek:

Zie bijlage.

Vraag
Waarom voldoen de vorige VBA-codes niet, in bijlage 37?
Ik had nl. wel in het tekstveld -Totaalinclbtw het juiste bedrag staan.
Krijg dit veld dus niet opgeslagen in mijn -tblFactuur.


Groet, Hans
 

Bijlagen

  • test38.rar
    91,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Lijkt mij beter dat ik mijn versie van 37 post, want niet alleen werkt die, ik heb daar ook het in mijn ogen volslagen overbodige formulier 'frmFactuur_invoer' uit weggehaald. En hij werkt nog steeds ;)
 

Bijlagen

  • test37_nieuw.rar
    64,3 KB · Weergaven: 46
Beste Michel,

Bedankt voor je bericht.
Het werkt super!

Hartelijk dank voor je hulp.


Groet, Hans
 
Graag gedaan :) En denk de volgende keer goed na over het stapelen van formulieren op formulieren; je bent een stuk beter af als je het niet doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan