• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 formule gebruiken om meerdere aan te passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderploeg1991

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2016
Hallo,

Ik zoek een manier om het volgende te kunnen doen.

Ik heb onderdelen van machines in een overzicht :

25 draaiarmen
30 bussen
28 frames
26 snelladers

Nou bouw ik vandaag een machine en moeten de aantallen allen 2 naar beneden, hoe kan ik dit met een simpele formule doen i.p.v. handmatig ?

Welkom op het forum.

Ik zou in een lege cel -2 invullen, deze cel kopiëren (Ctrl-C), de cellen selecteren waarvan de aantallen moeten worden aangepast, plakken speciaal, aanvinken: optellen en OK.
Dan die cel met -2 weer verwijderen.

Of je moet natuurlijk een heel voorraadsysteem willen met beginvoorraden, alle plus en min transacties, en de eindvoorraad (of huidige voorraad)...

Welkom op het forum.

Ik zou in een lege cel -2 invullen, deze cel kopiëren (Ctrl-C), de cellen selecteren waarvan de aantallen moeten worden aangepast, plakken speciaal, aanvinken: optellen en OK.
Dan die cel met -2 weer verwijderen.

Of je moet natuurlijk een heel voorraadsysteem willen met beginvoorraden, alle plus en min transacties, en de eindvoorraad (of huidige voorraad)...

Bedankt voor je bericht.

Ik ben toch opzoek naar een soort voorraadsysteem waar je makkelijk met een formule de benodigde aantallen en producten kunt optellen en aftrekken.

Eerst maar een tip: de Quote knop is een knop om uit voorgaande berichten te citeren. Het is GEEN antwoordknop. Dus gewoon het tekstvak gebruiken als je een berichtje typt, en alleen quooten als dat nodig is.
Wat betreft je vraag: als je iets uitgebreids wilt hebben, dan is een voorbeeldbestandje noodzakelijk, want anders kunnen we geen zinvolle antwoorden geven.

Tja, dan zou "Graag voor mij een voorraadsysteem ontwikkelen" een betere onderwerptitel zijn.

Ik zou zeggen: maak zelf eens een opzetje en als je vast loopt, kom dan eens terug met specifieke vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan