1 GB Ram veel sneller?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo.

Ik heb hier een Pentium IV 2000 Mhz met 512 MB ram. XP draait vlot maar Heb er Windows 7 opdraaien maar dit draait niet echt super. Gaat mijn Windows 7 veel beter werken als ik upgrade naar 1 GB ram?

Alvast bedankt!

hoeveel geheugen kan je moederbord aan?
ander is het misschien handiger om er 1 gb geheugen bij te prikken zodat je op 1,5 gb ram komt.
je zal wel snelheids verschil hebben als je 512 er bij doet maar niet zo veel.

Hoi...

512 is wel krap aan ja...;)
bijna iedere toevoeging zul je merken.

dat zal je wel merken ja....(heel pak is overdreven)

maar de optie(afhankelijk van je moederbord)van Whisper380 bevalt mij beter;)

Moederbord kan in totaal 3 Gb aan ram aan. Het is geen nieuwe pc duys ga niet te veel geld spenderen. Maar ik ga wel informeren hoeveel 1 bankje van 512 MB kost. Kan ik er misschien 3 kopen.

Hallo.

Ik heb hier een Pentium IV 2000 Mhz met 512 MB ram. XP draait vlot maar Heb er Windows 7 opdraaien maar dit draait niet echt super. Gaat mijn Windows 7 veel beter werken als ik upgrade naar 1 GB ram?

Alvast bedankt!

Kijk hier voor de minimum systeemeisen t.b.v. Windows 7 .....
Geen wonder dat hij niet goed draait.
Praktijk is, dat die 'minimumeisen' van Microsoft in de praktijk veel te weinig blijken.
Zodra je extra software gaat installeren en gebruiken heb je met die minimumeisen al een probleem, laat staan met jou 512 MB

Ik heb geheugen gevonden op Alternate. 1 GB DDR-266. Maar de geheugenbuis die van het geheugen dat ik nu heb is 133 Mhz (2 modules van 256 mb ram). Mag ik daarnaast nu ook een module van 1024 MB ram met een geheugenbuis van 266 Mhz steken?

Ik heb geheugen gevonden op Alternate. 1 GB DDR-266. Maar de geheugenbuis die van het geheugen dat ik nu heb is 133 Mhz (2 modules van 256 mb ram). Mag ik daarnaast nu ook een module van 1024 MB ram met een geheugenbuis van 266 Mhz steken?

Nee, want dat heeft geen enkel effect.
Overigens denk ik dat je met deze computer niet moet overstappen op Windows 7.
Het levert je eigenlijk niets op, behalve compatibiliteitsproblemen en snelheid!
Waarom 'Frankwannet' je daar als deskundige al niet eerder op heeft gewezen snap ik eigenlijk niet ..... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Nee, want dat heeft geen enkel effect.
Overigens denk ik dat je met deze computer niet moet overstappen op Windows 7.
Het levert je eigenlijk niets op, behalve compatibiliteitsproblemen en snelheid!

Als je hier geen enkel zinning antwoord kan op geven, dan hoef je hier zeker niet meer te reageren!!:evil:

Als je hier geen enkel zinning antwoord kan op geven, dan hoef je hier zeker niet meer te reageren!!:evil:

Jij gaat wel heel ver.
a. je update naar Windows 7 terwijl je pc niet voldoet aan de minimum systeemeisen daarvoor. En ik geef je een link om dat te controleren@
b. je doet een suggestie voor een update voor je RAM waar ik zéker een zinnig antwoord op geef: namelijk dat dat geen zin heeft.
c. ik geef je het advies om met je huidige pc niet te updaten naar Windows 7

..... en je reageert: JIJ HOEFT NIET TE REAGEREN !!!!

Wat wil je nu eigenlijk.

Jij gaat wel heel ver.
a. je update naar Windows 7 terwijl je pc niet voldoet aan de minimum systeemeisen daarvoor. En ik geef je een link om dat te controleren@
b. je doet een suggestie voor een update voor je RAM waar ik zéker een zinnig antwoord op geef: namelijk dat dat geen zin heeft.
c. ik geef je het advies om met je huidige pc niet te updaten naar Windows 7

..... en je reageert: JIJ HOEFT NIET TE REAGEREN !!!!

Wat wil je nu eigenlijk.

Weet jij wel wat RAM geheugen is? Jij vertelt me dat 512 mb ram en 1 GB ram geen verschil geeft. En het enige dat minder is aan de systeemeisen is het ram geheugen.

En ja, ik wil dat jij hier niet reageert.

Weet jij wel wat RAM geheugen is? Jij vertelt me dat 512 mb ram en 1 GB ram geen verschil geeft. En het enige dat minder is aan de systeemeisen is het ram geheugen.

En ja, ik wil dat jij hier niet reageert.

@: At your service!!!!

Ik draai hier ook w7 op een relatief ouder p4 systeempje.....(2gb)
ik ben het dus niet helemaal met Theungem eens...

Maar nu wil ik toch wel graag het moederbord van je weten....

Laten we het verder wel ff gezellig houden....

Laatst bewerkt:
Hoi !

Op een goede P4 met 1 Gig DDR draait Vista sneller dan XP !

Diverse tests op internet, just Google (ik heb geen zin die voor de zoveelste keer op te zoeken).

Maar: 1 Gig is de ondergrens, en bovendien zou ik dan niet voor de Ultimate-versie gaan.

Greetz,

Harry.

Snelheidsaanduidingen
De moderne DIMM’s en RIMM’s hebben allemaal een PC rating die op een bepaalde manier de maximaal te halen snelheid aanduidt. Voor SDRAM DIMM’s worden PC66, PC100 en PC133 gebruikt. Deze getallen staan voor het aantal MHz waarop de DIMM kan werken. Voor RDRAM RIMM’s geldt hetzelfde: PC600, PC700 en PC800 (hoewel het hier om discutabele MHz’en gaat daar een RIMM met het Double Data Rate principe werkt).

In het geval van een DDR-SDRAM DIMM staan de getallen voor het aantal MB’s die de DIMM per seconde kan leveren. PC1600, PC2100 en PC2700 draaien op 100, 133 en 166MHz wat vervolgens door het DDR principe verdubbeld wordt.

Het mixen van modules met een verschillende snelheidsaanduiding levert in principe geen problemen op; zo kan een PC133 DIMM prima naast een PC100 DIMM worden gebruikt. Een PC2100 naast een PC2700 DIMM of PC700 naast een PC800 RIMM hoeft ook geen problemen op te leveren. Let wel dat de langzaamste module bepalend is voor de totale snelheid (de snelste DIMM past zich aan aan de langzaamste DIMM, mits handmatig niet anders geforceerd).

Let wel dat alle snelheidsaanduidingen weergegeven worden in het ideale geval van Burst-mode. Hiermee worden we enigszins om de tuin geleid omdat deze snelheid in lang niet alle gevallen wordt gehaald; de latenties steken daar een stokje voor
Bron: gathering.tweakers.net

Je zou dus rustig die 266Mhz naast die 133Mhz kunnen zetten maar dan draait die wel op de laagste snelheid (ram/bussnelheid op auto zetten in BIOS)
N.B. bij mezelf (Ultimate X64) is gemiddeld 1.2 GB geheugen constant in gebruik voor alleen het OS,AVG antivirus(gratis versie) en 2 burogadgets en op 1 na(inhoud venster weergave tijdens slepen) alle grafische effecten ingeschakeld.Grafische kaart in PCIEx16 slot met 512MB geheugen en directX10.
Dus met 1.5 GB RAM zit je wel goed,als je een externe grafische kaart erbij hebt is nog beter.Heb pas nog bij mijn zwager Windows 7 32 bits geïnstalleerd,die kon niet meer dan 1GB pc3200 geheugen aan volgens mobo-specificaties.We hebben er 'n grafische kaart AGP x8 met 512MB geheugen ingezet en voilá de prestatie-index steeg van 1 naar 2.5 wat net genoeg is om de Aero in te schakelen.(door windows aanbevolen index=3)
Windows 7 schakelt automatisch de Aero-ondersteuning uit als de hardware 't niet aankan.
Tot zover mijn ervaring en ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!

Ik ken iemand en die heeft nog 2 bankjes van 256 liggen, maar ik heb maar 3 sloten. Dus heb ik nog maar 768 mb ram. Ga toch moeten zien naar een latje van 512 MB. En dan ga ik de Home Premium versie draaien.
@Mik Zjegger: Bedankt voor de uitleg, ik mag dus 2 verschillende snelheden naast elkaar zetten.
@ frankwannet: Het is een ASUS P4SE

Laatst bewerkt:
Sorry

@mrmusic
Je hebt gelijk,ik heb 'n denkfout gemaakt je kunt sdram en ddr geheugen niet naast elkaar zetten is al onmogelijk vanwege het verschil in inkepingen v.d. module.
En ja ,ik weet wel wat 't betekent.

@Jeffcoboy
Ik heb 2 dingen door elkaar gegooid,het kan dus niet mijn excuses hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan