1 Harddisk = O.K | 2 Harddisks = Fail

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurensho

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Hallo,
Ik heb hier een oude PC staan. Er zat eerst helemaal geen OS op. Na veel geklier kreeg ik eindelijk op 1 HD windows XP geïnstalleerd. Getest, en het werkte prima. Toen begon de HD (van 10,4 GB) vol te raken. Ik heb nog een andere HD liggen van 120 GB, en wilde die erin doen. Toen hij er in zat, en ik probeerde te booten, kreeg ik een error. Dat ie niet wilde booten ofso, en "INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER..". Ik heb toen de PC uitgeschakeld, en de HD van 120 GB verwijderd. Toen ik de PC weer aan zette, wilde 'ie wel weer gewoon booten.

Heeft iemand enig idee waardoor dit komt, en hoe ik het kan oplossen??

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk staat in de bios dat hij op moet starten(booten) vanaf de 120 Gb schijf.

OF

Je hebt de ene schijf(120Gb) op Master staan en de andere op Slave. Dan zal hij altijd eerst kiezen voor de Master en daarna pas voor Slave.

Dankjewel voor je reactie wouter!

Ik heb in de bios staan, dat de PC in de volgende volgorde moet booten:

- USB apparaat
- CD
- HD (0)

Als ik de PC aanzet, krijg ik eerst een scherm te zien met alle drives in de PC. Mijn boot disk staat daar als Secondary Master. De 120 gb schijf als Primary Slave.

Weet je hier iets op?

Kijk eens naar je aansluitingen.
Je moet je kleine schijf op master zetten (zie jumpers op de schijf) en je grote schijf op slave.
Vervolgens zet je in je bios als opstartvolgorde schijf 0 als eerste.
Schijf 0 telt in deze als primaire schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan